اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام کردستان خبر داد

پرداخت تسهیلات اشتغال به 1544 مددجوی کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از پرداخت یک‌هزار و 544 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

پرداخت تسهیلات اشتغال به 1544 مددجوی کردستانی

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تاکنون بیش از 9 هزار و 720 مددجوی کردستانی واجد شرایط اشتغال زیرپوشش این نهاد مقدس در سامانه رصد ثبت‌نام شده‌اند.

وی تصریح کرد: با پرداخت این تعداد تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیرپوشش در مجموع 13 درصد از تعهدات این نهاد مقدس در زمینه پرداخت تسهیلات محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه در زمینه آماده‌سازی پرونده اشتغال مددجویان این نهاد بیش از تعهدات عمل کرده است، اضافه کرد: به محض اعلام آمادگی بانک‌ها کمتر از 24 ساعت پرونده‌ متقاضیان اشتغال به بانک‌ها تحویل داده می‌شود.

موسی‌نژاد در ادامه با اشاره به اجرای بیش از یک‌هزار و 544 طرح اشتغال از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان گفت: بیشترین طرح‌های اجرا شده مربوط به تسهیلات بانک صادرات با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: بانک ملی با پرداخت یک‌میلیارد و 490 میلیون تومان و بانک ملت با 9 میلیارد و 600 میلیون ریال به ترتیب رتبه دوم و سوم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد در کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، این میزان اعتبار پرداخت شده از سوی بانک‌ها مربوط به اعتبار باقیمانده اشتغال مددجویان کمیته امداد سال گذشته است و تاکنون اعتبارات اشتغال امسال کمیته امداد از سوی هیچ بانکی پرداخت نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان با بانک‌های ملی، تجارت، مسکن، رفاه، صادرات و کشاورزی در سطح استان تفاهمنامه امضا کرده است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: براساس تفاهمنامه‌های منعقد شده فی‌مابین اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی کردستان و بانک‌های مذکور بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65  میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد امام خمینی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی اختصاص یافته است.

به گفته وی، 2 میلیارد و 200 میلیون ریال از این اعتبار به منظور ایجاد 300 طرح امدادی به مددجویان پرداخت شده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول