اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اشتغال 7 هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری آذربایحان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اشتغال 7 هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری آذربایحان‌شرقی خبر داد.

اشتغال 7 هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری آذربایحان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی؛ تراب محمدی در جمع هنرمندان حکاکی روی نقره و نمایندگان اتحادیه صنفی زرگران و نقره‌کاران، افزود: بر روی صنعت بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی به ویژه در آثار دارای بازارهای پرتقاضای جهانی باید تمرکز و توجه بیشتری صورت بگیرد.

‌وی تصریح کرد: نقره‌کاری و هنر حکاکی روی نقره یکی از ویژه‌ترین محصولات صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی است که به دلیل کیفیت، ظرافت و زیبایی هنر مختص این خطه توانسته طی چند سال اخیر جایگاه خود را به عنوان یک هنر و صنعت صادراتی و با تقاضای قابل توجه داخلی بیابد.

محمدی با اشاره به اشتغال نزدیک به 7 هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری در آذربایجان‌شرقی، تشریح کرد: تولید و فروش محصولات نقره‌کاری در استان نسبت به تمام سال‌های عمر این رشته، از رشد بی‌نظیری برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با تاکید بر تداوم پشتیبانی‌های این سازمان از تمام هنرمندان صنایع‌دستی استان به ویژه فعالان رشته نقره‌کاری، افزود: با برقراری جلسات مستمر با فعالان و هنرمندان این رشته و نیز با رئیس و اعضای اتحادیه زرگران و نقره‌کاران، هماهنگی و تعامل برای نظارت بیشتر بر تولید و فروش محصولات نقره تولیدی استان افزایش خواهد یافت.

محمدی یادآور شد: کارگاه آموزشی مهر اصالت یونسکو و بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی در تبریز، گام موثری برای جدی کردن مبحث بسته‌بندی آثار هنری از طریق آموزش هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف خواهد بود.

یادآور می‌شود، 11 نفر از فعالان و هنرمندان رشته‌های حکاکی روی نقره و نقره‌کاری و نیز نمایندگان اتحادیه زرگران و نقره‌کاران استان، در نشستی با  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی خود پرداختند.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول