اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فقط 15 درصد زنان شاغل هستند/نباید همه مشکلات اجتماعی را به اشتغال زنان نسبت داد

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی تمام مشکلات اجتماعی را به اشتغال زنان نسبت می‌دهند در حالی که تنها 15 درصد جامعه ما زنان شاغل هستند.

فقط 15 درصد زنان شاغل هستند/نباید همه مشکلات اجتماعی را به اشتغال زنان نسبت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم فریبا علاسوند عصر امروز در همایش «طلاب خواهر، حوزه علمیه و انقلاب اسلامی» که در سالن همایش اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: باید در این زمینه مطالبات رهبر انقلاب را از طلاب بار دیگر بررسی کرده و برای اجرایی شدن آنان برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب در زمینه خودسازی طلاب ادامه داد: این موضوع باید به طور جدی در اجتماع بانوان طلبه برنامه‌ریزی شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه انسان برای اخلاقی رفتار کردن متوقف به هیچ عامل بیرونی نیست، بیان کرد: هر کس خود مسئول خودسازی و تزکیه نفس است و هیچ نهادی را نمی‌توان در جامعه نام برد که این مسئولیت را به عهده داشته باشد.

وی خودسازی را یک آرمان بزرگ دین اسلام دانست و عنوان داشت: هر کس برای تحقق این آرمان باید آسیب‌شناسی را از خود شروع کند.

علاسوند ادامه داد: گاهی دیده می‌شود که برخی گناهان کبیره در جامعه رواج پیدا کرده و هیچ تلاشی برای ریشه‌کن کردن آنان صورت نمی‌گیرد اما گناهان دیگر که جز کبائر هم نیستند، بسیار اهمیت پیدا می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مقوله حجاب و عفاف در سلامت جامعه گفت: برخی از گناهان مانند تهمت، دروغ و غیبت در جامعه رواج دارند که می‌توانند اثرات بسیار مخرب‌تری داشته باشند، اما جامعه ما به اندازه بد پوششی آنان را تقبیح نمی‌کند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: گاهی در جریانات سیاسی و فرهنگی جامعه گناهانی مانند دروغ و تهمت اثر بسیار عمیق‌تری نسبت به موضوعی مانند بدحجابی دارند اما این گناهان به اندازه‌ای که باید کنترل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه یکی از نهادهایی است که باید در امر خودسازی و ریشه‌کنی این‌گونه گناهان پیش‌قدم باشد.

علاسوند اظهار داشت: یکی از ضعف‌های اخلاقی که در میان طلاب دیده می‌شود، ضعف معاشرت با مردم و حضور در اجتماع است در حالی که طلاب تا در میان مردم حاضر نشوند، نمی‌توانند نقش خود را در رساندن پیام دین به خوبی ایفا کنند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از بیماری‌های اخلاقی ناشی از ضعف فکری و معرفتی است از این رو طلاب باید در این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی بصیرت را یکی دیگر از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از طلاب در جریان سفر به استان قم دانست و ابراز کرد: برای کسب بصیرت مطالعه و تفکر فراوان لازم است.

علاسوند با اشاره به اینکه واکاوی عمق حوادث و مطالعه دقیق هر موضوعی از لوازم رسیدن به بصیرت است، افزود: نباید با این‌گونه موارد شعاری برخورد کرد بلکه باید برای تحقق این مطالبه رهبری آسیب‌شناسی را از خود شروع کرده و ببینیم آیا بصیرت را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی مسائل مرتبط با حوزه زنان و خانواده را از دیگر موضوعات مورد توجه رهبر انقلاب دانست و ادامه داد: رهبر انقلاب در نشست راهبردی زنان موضوع اشتغال این قشر جامعه را بدون اشکال دانستند اما در عین حال بر حمایت دستگاه‌های دولتی از زنان شاغل برای پرداختن به خانواده و فرزندان خود تاکید کردند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تنها 15 درصد جامعه را زنان شاغل تشکیل می‌دهند، افزود: با این حال برخی افراد تمام آسیب‌های اجتماعی جامعه را به اشتغال زنان نسبت می‌دهند در حالی که مشکل امروز جامعه ما این موضوع نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول