اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برگزاری دعای عرفه در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌‌وبلوچستان گفت: دعای ملکوتی عرفه با حضور مردم ولایت‌مدار زاهدانی در آستان مقدس شهدای گمنام زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری دعای عرفه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور اظهار داشت: در روز عرفه، روز نیایش و دعا، همزمان با یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام زاهدان این لاله‌های زهرایی (س)، همنوا با مناجات برآمده از لب‌های مبارک حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) دعای ملکوتی عرفه زمزمه می‌شود.

وی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان افزود: دعای ملکوتی عرفه با حضور خیل عظیم مردم ولایت‌مدار زاهدانی روز پنجشنبه چهارم آبان ماه رأس ساعت 13:30 در آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان ضمن اشاره به اینکه دعای ملکوتی عرفه، موروثی امام حسین (ع) است که خواندن آن در نهم ذی‌الحجه ثواب زیادی دارد گفت: روز عرفه روزی است که صدها هزار زائر خانه خدا به عرفات رفته و به درگاه خداوند متعال تضرع کرده و خواستار تقرب به درگاه احدیت بوده و آداب و رسوم و مناسک دینی خود را به جا می‌آورند و خود را برای دیگر اعمال این ایام آماده می‌کنند.

قربانپور بیان داشت: روز عرفه از اعیاد بزرگ است که حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و موائد جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌تر می‌شود.

وی افزود: مراسم مشابه در تمامی شهرستان‌های تابعه استان سیستان‌وبلوچستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول