اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

عرفه به معنای شناخت خداوند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌جام گفت: عرفه به معنای شناخت خداوند است.

عرفه به معنای شناخت خداوند است

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: روز نهم ذیحجه روز عرفه و از اعیاد عظیم اسلام به شمار می‌آید اگرچه به اسم عید نامیده نشده است.

وی ادامه داد: عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های احسان خود را براى بندگانش گسترانیده است.

امام جمعه تربت‌جام گفت: برخی از اعمال روز عرفه شامل زیارت امام حسین (ع) تسبیحات حضرت رسول (ص) و همچنین دعای مشمول سفارش شده است.

موسوی‌فر خاطرنشان کرد: زائران بیت‌الله‌الحرام در روز عرفه نهم ذی‌الحجة‌الحرام، از هنگام اتمام نماز ظهر و عصر تا هنگامه غروب آفتاب در عرفات حضور دارند و این حضور بهانه‌ای است برای رسیدن و شناخته شدن است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بهره‌هایی که حج‌گزاران می‌توانند از سفر معنوی حج بگیرند، آمرزش گناهان است و در روز نهم ذیحجه، حاجیان در عرفات اجتماع کرده و با دعا و راز و نیاز به درگاه الهی، پاکی از آلودگی‌های گذشته را طلب می‌کنند.

امام جمعه تربت‌جام عنوان کرد: عرفه از شناخت می‌آید و انسانی که به شناخت خود برسد خداوند را نیز می‌شناسد و درک می‌کند.

موسوی‌فر افزود: روز عرفه دارای فضائل بسیاری است، هم برای کسانی که در عرفات حضور دارند و هم برای کسانی که در اماکنی غیر از عرفات هستند، به همین سبب بر مؤمنان مستحب است نهایت بهره‌برداری را از این روز شریف و پر عظمت داشته باشند.

موسوی‌فر اظهار کرد: تامل و تدبر در دعای عرفه امام حسین که در حقیقت شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است انسان را به خداشناسی نزدیک‌تر می‌کند و با تفکر در ارتباط با اینکه خداوند انسان را چگونه خلق فرمود، چگونه روزی داد و چه‌قدر از گناهان بندگان را بخشید همه از مواردی است که در دعای عرفه ذکر شده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول