اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اعلام کرد

شناسایی 53 هزار هکتار اراضی برای توسعه کشاورزی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: 53 هزار هکتار اراضی برای طرح توسعه کشت در آذربایجان‌غربی مورد شناسایی قرار گرفته است.

شناسایی 53 هزار هکتار اراضی برای توسعه کشاورزی آذربایجان‌غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه از نظر اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان یک هزار و 500 هکتار از این اراضی شامل منابع محدود است، اظهار داشت: در این اراضی نمی‌توان کشت کرد.

پیرمرادی با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه تعیین تکلیف آب‌رسانی به این اراضی تاکید دارد، افزود: مهرماه امسال برای این منظور جلسه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم و در این جلسه تعیین شد که چه میزان از اراضی را می‌توانیم برای کشت آب تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید مناطقی که تا یک سال می‌توان در آن‌ها آب مورد نیاز کشاورزی را تأمین کرد، مشخص شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر، پلدشت و شوط مشکل آب نداریم، گفت: در سردشت آب 691 هکتار از اراضی از رودخانه زاب قابل تأمین است.

پیرمرادی با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای تأمین آب و ایجاد پمپاژ در این اراضی، اظهار داشت: در پیرانشهر از محل سد سیلوه به صورت مستقیم از مخزن می‌توان آب 2 هزار و 80 هکتار از اراضی مذکور را تأمین کرد.

وی اعلام کرد: در جلدیان نیز در 460 هکتار از اراضی امکان تأمین آب وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در کارگروه کشاورزی استان مصوبه‌ای داشتیم که طی آن اراضی که برای توسعه کشت در نظر گرفته شده بودند مورد مطالعه قرار می‌گرفتند که برای این منظور نیازمند 310 میلیون تومان اعتبار هستیم و برای این منظور باید اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول