اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترعان کردستان:

مسئولان زمینه تجاری‌سازی اختراعات را فراهم سازند

خبرگزاری فارس: تعدادی از مخترعین و مبتکرین استان کردستان تجاری‌سازی اختراعات در بازارهای هدف را بزرگترین خواسته آنان از مسئولان استان عنوان کردند.

مسئولان زمینه تجاری‌سازی اختراعات را فراهم سازند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمعی از مخترعان و مبتکران جوان استان که با طرح‌های بدیع و منحصر به فرد در جشنواره ملی علم تا عمل شرکت کرده بودند، عصر امروز در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان در نشستی دوستانه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در ابتدای این نشست جمال‌الدین افضلی کارشناس ارشد فیزیک و مخترع فیلتر نانولوله کربنی (جداکننده آب از نفت) بر تجاری‌سازی اختراعات مخترعین برای انگیزه مضاعف تاکید کرد و خواستار حمایت‌های دولت در این زمینه شد.

وی در ادامه کمبود نقدینگی و بودجه را از دیگر مشکلات پیش روی مخترعان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شیماران تولید نشاء توت‌فرنگی، در ادامه این جلسه با بیان اینکه این شرکت نخستین تولیدکننده نشاء توت‌فرنگی کشور است، گفت: یکی از اهداف اصلی در تشکیل این شرکت جذب مشتری در بازارهای هدف است.

ذاکری با اشاره به مشکلات این شرکت گفت: در حال حاضر متقاضیان و مشتریان زیادی از استان‌های مختلف کشور و حتی کشور عراق وجود دارد که متاسفانه امکان صادرات به این مکان‌ها به دلیل امکانات محدود وجود ندارد.

نصرت‌پور رئیس مرکز رشد دانشگاه کردستان بیان کرد: در استان کردستان وجود رصدخانه فرآوری هم برای شرکت‌های دانش‌بنیان و هم ادارات دولتی نیازی اساسی است.

وی در ادامه کمبود نقدینگی برای جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای را از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: از آنجا که محصول تولید یک مخترع و مبتکر فکر و اندیشه اوست این افراد به تنهایی نمی‌توانند بازاریابی و تجاری‌سازی در بازارهای هدف را داشته باشند.

فرخی هم با داشتن 13 طرح اختراعی در زمینه نرم‌افزار و آی‌تی، وجود پارک علم و فناوری را مبنای اساسی برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانست و گفت: متاسفانه تاکنون این پارک در کردستان فعال نشده است.

وی بیان کرد: استان کردستان جزو آخرین استان‌های کشور است که پارک علم و فناوری در آن شروع به فعالیت نکرده است.

در پایان این مراسم از 11 مخترع و مبتکر کردستانی که در جشنواره ملی علم تا عمل شرکت کردند تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول