اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

اختراع و فناوری‌ها باید قابلیت تجاری شدن را داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: برای افزایش تولید ملی نیازمند اختراع و فناوری‌هایی با قابلیت تجاری شدن و نیاز روز جامعه هستیم.

اختراع و فناوری‌ها باید قابلیت تجاری شدن را داشته باشد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی خلیل‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه به‌ عنوان مرجع علم پیشرفته تلقی می‌شود و در شرایطی‌ که ایران از نظر علمی رتبه نخست را در منطقه دارد، سطح اختراع و فناوری‌ها نیز باید متناسب با این رتبه باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات دانشگاه امروز، نگاه سطحی به مقوله پژوهش و اختراع و ارائه فناوری‌های نوین بوده و یکی از اهداف برگزاری المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران، نگاه ویژه و جدی به این مسئله است.

خلیل‌زاده با اشاره به نخستین دوره برگزاری این المپیاد به‌ شکل بین‌المللی خاطرنشان کرد: برگزاری این المپیاد در قالب بین‌المللی در سومین سال خود درحالی صورت می‌گیرد که شرکت‌کننده‌ای از کشورهای دیگر حضور نداشته و بیشتر برای ثبت آن در تقویم سالانه بین‌المللی و تعامل بیشتر با کنفدراسیون بین‌المللی اختراع است.

وی تصریح کرد: در واقع المپیاد این دوره مقدمه‌ای برای برگزاری بین‌المللی آن در سال‌های آتی به شکل قوی و مثمرثمرتر می‌باشد.

این دبیرالمپیاد در ارتباط با ارزیابی جدی داوران یادآور شد: داوری در دو مرحله صورت گرفته؛ داوری اولیه برای گزینش اختراعات و نوآوری‌ها به بخش نمایشگاهی و داوری نهایی در خاتمه نمایشگاه ‌با معرفی آثار برتر و حمایت برای تجاری‌سازی آن صورت می‌گیرد.

خلیل‌زاده ادامه داد: در خاتمه المیپاد و نمایشگاه اختراعات، دو گواهینامه، دو دیپلم افتخار و دو مدال توسط کنفدراسیون جهانی اختراعات اعطا می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پژوهش، حامی مخترعان و نوآوران بوده و هست؛ همچنین خروجی کارها باید به حدی رضایت‌بخش باشد که انگیزه گامی دوباره را دوچندان کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این نمایشگاه برای بازدید عموم آزاد بوده تا صحنه علمی پژوهشی دانشگاه‌، میزبان همه مردم برای گام نهادن در مسیر توسعه باشد.

خلیل‌زاده در خاتمه‌ برگزاری این المپیاد را جهشی در مسیر ارتقا سطح فناوری کشور دانست و گفت: دستاورد این برنامه‌ها باید حرکت در قالب واحد‌های فناوری و تشکیل یک شرکت دانش‌بنیان باشد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول