اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان:

جشنواره منطقه‌ای اختراعات سطح فعالیت نخبگان را ارتقاء داد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: جشنواره منطقه‌ای اختراعات سطح فعالیت نخبگان را ارتقاء داده است.

جشنواره منطقه‌ای اختراعات سطح فعالیت نخبگان را ارتقاء داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد نظری ظهر امروز در جشنواره منطقه‌ای اختراعات که به میزبانی خراسان‌شمالی برگزار شده است، گفت: رسالت بنیاد ملی نخبگان در راستای فرامین مقام معظم رهبری به این صورت بوده که از اختراعات یک حمایت صورت بگیرد.

وی افزود: بر همین اساس بنیاد نخبگان از مرحله ثبت تا مرحله تجاری سازی نخبگان را حمایت کرده و مشمول حمایت‌های خود قرار می‌دهد که هم‌زمان با افتتاح بنیاد ملی نخبگان نمایشگاه‌های استانی را برگزار کردیم.

مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: سامانه ثبت اختراعات فعال شد و ما توانستیم از سال 86 به بعد یک سامانه ثبت اختراعات را در کشور داشته باشیم.

وی گفت: این بنیاد تا پایان سال 89 نمایشگاه‌های استانی را در سطح  استان‌های مختلف کشور برپا کرده که در اواخر سال 89 مقرر شد تا این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

نظری با بیان اینکه با رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان جشنواره‌های منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت، افزود: بر همین اساس 31 استان کشور در قالب هشت گروه طبقه‌بندی شدند که حداقل با حضور سه و حداکثر پنج استان این جشنواره منطقه‌ای برگزار شود که به همین منظور در سال گذشته برای نخستین بار این جشنواره را در قالب این مناطق برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: ما اکنون شاهد برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات به میزبانی خراسان‌شمالی هستیم.

مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: پاسخ به نیاز مخترعان به صورت حضوری، تسریع در داوری آثار از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه ثبت اختراعات نخبگان مراحل ثبت خود را طی کرده و باید در نمایشگاه‌ها حضور یابند، تا از این طریق امکان استفاده از حمایت‌های این بنیاد را پیدا می‌کنند.

نظری همچنین آشنایی نخبگان با نخبگان سایر استان‌ها، ایجاد بستری برای استفاده صنعت از اختراعات نخبگان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌های منطقه‌ای برشمرد و افزود: البته در این زمینه به نسبت به اهداف خود رسیده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری نخبگان جشنواره‌های منطقه‌ای خوبی برگزار و به ارتقای سطح اختراعات در دوره‌های بعدی کمک کند.

مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان گفت: باید از این فرصت‌ها که توسط این بنیاد و استان‌ها به وجود آمده نهایت استفاده را برد.

به گزارش فارس، طی این آیین از معاون توسعه منابع انسانی استاندار خراسان‌شمالی، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس جهاد دانشگاهی استان با اهدای تندیس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

نژادحسین معاون استاندار نیز که اخیرا و برای دومین بار پس از سه سال به خراسان‌شمالی باز گشته است در نخستین حضور خود در مراسم‌های استان تندیس خود را به نشان قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره، به مسئول واحد اختراعات بنیاد ملی نخبگان اهداء کرد.

این جشنواره در محل دانشگاه پیام نور خراسان‌شمالی برپا شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول