اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت یک مخترع ارومیه‌ای

دستگاه ویدئومتری چاه‌های عمیق اختراع شد

خبرگزاری فارس: ادریس فلاحی، مخترع ارومیه‌ای از اختراع دستگاه ویدئومتری چاه‌های عمیق خبر داد.

دستگاه ویدئومتری چاه‌های عمیق اختراع شد

این مخترع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دستگاه فوق برای بازدید و بررسی کلی، فیلم‌برداری از داخل چاه‌های عمیق و تعیین محل نصب پمپ کاربرد دارد.

وی قیمت این دستگاه را 20 درصد مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: قیمت تمام شده آن در حدود 25 میلیون تومان است ولی بهای مشابه خارجی آن در سال 1390 حدود 120 میلیون تومان بود، از این‌رو چنانچه دستگاه‌های مصرف‌کننده آن را از داخل کشور تهیه کنند در منابع مالی‌شان صرفه‌جویی زیادی روی می‌دهد.

وی قابلیت استفاده تا عمق 300 متری چاه، قابلیت زوم دوربین و دید کلی جدار چاه به شعاع یک متری، قابلیت رفتن و بیرون آوردن قطعات رها شده داخل چاه را از جمله مزیت‌‌های دستگاه ساخته خود عنوان کرد و گفت: با استفاده از این دستگاه امکان نمایش تصویر بر روی مانیتور و دی‌وی‌دی رکوردر وجود دارد بنابراین با ضبط تصاویر گرفته شده می‌توان یک بایگانی دیجیتالی از وضعیت‌ چاه‌ها تهیه کرد.

فلاحی با اظهار به اینکه دستگاه فوق از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه خارجی برخوردار است، گفت: هم‌اکنون تهیه قطعات خارجی به دلیل تحریم‌های اعمال شده به سختی صورت می‌گیرد و تامین آن هزینه چندین برابر به دنبال دارد که می‌توان با اطلاع‌رسانی مناسب و تبلیغ این دستگاه، نیاز کشور به این سیستم را رفع کرد.

وی با اظهار به اینکه استفاده، تعمیر و نگهداری از این دستگاه فوق‌العاده آسان است، ادامه داد: در مدت زمان اندکی می‌توان آموزش‌های لازم را به مصرف‌کننده‌گان ارائه داد تا از دستگاه بهره‌برداری کنند.

این مخترع بزرگترین افتخار خود را جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و اظهار داشت: به عنوان ایرانی با توکل بر خداوند و با تکیه بر اتکای نفس و با منابع مالی شخصی این دستگاه را ساخته‌ام از این رو امیدوارم مسئولان امر نیز فرمان‌های مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار داده و از تولیدات ملی حمایت لازم به عمل آورند.

فلاحی با اشاره به اینکه مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهری از حمایت معنوی دریغ نکرده است، بیان داشت: باید همه مسئولان و مقامات نگاه نو و جدیدی نسبت به اختراعات و ابتکارات شکل دهند و توانایی‌های نخبگان را بیش از پیش به کار گیرند تا کشورمان در همه زمینه‌ها رشد کرده و ایران اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در دنیا سرآمد شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول