اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

استفاده لازم از گیاهان دارویی کشور نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بر این باور است که استفاده لازم از گیاهان دارویی کشور نشده است.

استفاده لازم از گیاهان دارویی کشور نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا مجدی بعد از ظهر امروز در جمع محققان همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی اظهار کرد: متأسفانه در این مورد کشور خیلی به دنبال آن نرفته و لازم است تا ابعاد مختلف اهمیت فرآورده‌های طبیعی و ویژگی‌های آن بررسی و تبیین شود.

وی افزود: ما زمانی حرف اول را در بحث گیاهان دارویی در دنیا می‌زدیم و این علم زمانی متعلق به ایران بود و ده‌ها کتاب در زمینه علم پزشکی و گیاهان دارویی نوشته می‌شد، لیکن اکنون به سمت داروهای غربی رفته و وابسته به آن شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: این‌ها سوالاتی است که مراکز تحقیقاتی باید به آن پاسخ بدهند و البته فعالان این بخش باید تلاش کرده که این خلاء‌ها را پر کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال محققان و متخصصان از این جشنواره بسیار خوب بود، گفت: ارسال هزار مقاله از کشور به این جشنواره نشان از توجه محققان به همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی است.

مجدی با تاکید بر اینکه همه باید به رشد و توسعه این بخش و ارتقای سطح سلامت کمک کرد، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یک دانشگاه نوپا محسوب می‌شود و این مرکز از اوایل سال 84 به صورت یک دانشکده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد جدا شده و نهایتاً در سال 87 تبدیل به دانشگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 17 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است، گفت: رشته پزشکی در سال 87 مصوب که از سه سال قبل دانشجو پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی همچنین از پذیرش دانشجو در رشته داروسازی از سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دانشکده علوم پزشکی استان صرفاً 33 نفر عضو هیئت علمی وجود داشت، تصریح کرد: اکنون این تعداد به 90 نفر افزایش یافته است.

مجدی شمار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی را نیز هم‌اکنون هزار دانشجو ذکر کرد و گفت: در گذشته این تعداد صرفاً 453 دانشجو بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گذشته فاقد مراکز تحقیقاتی بوده و اکنون چهار مرکز تحقیقاتی شامل، سلامت و توسعه پایدار، مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین مرکز علوم اجتماعی و اعتیاد را دارا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی اسپرکتیس در آبان ماه امسال توسط این دانشگاه با حضور محققان داخل و خارج از کشور در بجنورد خبر داد.

وی انتشار دو مجله بین‌المللی توسط دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد و گفت: اکنون وضعیت تحقیقاتی و علمی این دانشگاه با گذشته بسیار متفاوت شده است.

به گزارش فارس، همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در سالن اجتماعات کمپ پتروشیمی خراسان در جریان است.

در این همایش اساتید به نامی چون؛ غلام‌رضا امین و محمدحسین صالحی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین امیرحسین جمشیدی رئیس اداره گیاهان دارویی و داود خالقی از اساتید دانشگاه به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول