اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌ مقام سازمان پارک‌ها مشهد:

سرانه فضای سبز مشهد 10.5 مترمکعب است

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام سازمان پارک‌ها و فضای ‌سبز مشهد گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز 10.5 متر مکعب بوده و هدف دستیابی به سرانه فضای سبز با مساحت 12 مترمکعب را در دستور کار قرار دارد.

سرانه فضای سبز مشهد 10.5 مترمکعب است

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کوروش باوندی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره گل‌های داوودی در باغ گیاه‌شناسی مشهد اظهار کرد:  مشهد از سال 86 تا سال جاری اقدامات مثمر ثمری در حیطه توسعه فضای سبز انجام داده است.

وی افزود: جشنواره گل‌های داوودی با هدف توسعه فضای سبز و مشارکت مردمی در این مسیر برگزار شد؛ انسان عصر امروز نیازمند دستیابی به آرامش در طبیعت و فضای سبز است.

باوندی با اشاره به توسعه فضای سبز در سال‌های اخیر گفت: از سال 86 تا سال جاری اقدامات شایسته‌ای در توسعه فضای سبز صورت گرفته که از مهم‌ترین آنها پارک‌های موضوعی، فضای سبز کمربندی و پارک‌های تفریحی است.

قائم‌ مقام سازمان پارک‌ها و فضای ‌سبز مشهد تصریح کرد: 288 پارک در سال 86 به 297 پارک در سال 90 افزایش یافت که مبین رشد و توسعه فضای سبز بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز 10.5 بوده و هدف دستیابی به سرانه فضای سبز با مساحت 12 مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مساحت باغ گیاه‌شناسی مشهد خاطرنشان کرد: این باغ با 25 هکتار مجموعه‌ای بی‌نظیر و ظرفیتی مناسب برای توسعه فضای سبز و پیوند مردم با طبیعت است.

باوندی با بیان شاخصه‌های گل داوودی در این فصل اذعان داشت: در فصل پاییز، گل داوودی از معدود گل‌هایی است که هم تنوع زیادی داشته و هم دوره گل‌دهی بالایی در حدود 45 روز دارد.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره دو باغ گیاهان دارویی و گل رز نیز به بهره‌برداری رسیده که به شکل پیوسته پذیرای بازدیدکنندگان از این باغ خواهد بود.

باوندی در ارتباط با نقش شهرداری در توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: از سال گذشته شهرداری مشهد با اختصاص اعتبار ویژه برای باغ گیاه شناسی، زیرساخت‌های توسعه در این بخش را فراهم کرده است.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در خاتمه گفت: توسعه فضای سبز و ورود پیوند گل و گیاه با زندگی مردم مرهون تعامل دوسویه میان همه اقشار جامعه است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول