اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

ارتباط دانشگاه با صنعت، حلقه مفقوده توسعه‌یافتگی است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: توسعه‌یافتگی نیازمند تعامل قوی میان دانشگاه و صنعت است که متاسفانه این ارتباط در کشور حلقه مفقوده‌ای است.

ارتباط دانشگاه با صنعت، حلقه مفقوده توسعه‌یافتگی است

محمد مهدیزاده در حاشیه نشست سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران و نخستین سمپوزیسم تخصصی اختراعات و نمایشگاه تجاری‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: چهار تشکل مهم صنعتی، حامی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران بوده‌اند.

وی افزود: خانه صنعت و معدن و تجارت، انجمن مدیران صنایع، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی صنایع و معادن در این مراسم همکاری کرده‌اند اما مسیر اعتلای کشور با محوریت علمی و اقتصادی و تولید ثروت نیازمند نگاه همه جانبه سرمایه‌گذاران و بخش صنعت با دانشگاه‌ها است.

مهدیزاده تصریح کرد: مخترعان و نوآوران در زمینه خلاقیت و تولید علم، بخش صنعت با عنوان ارائه ایده‌های نوین و سرمایه‌گذاران در حوزه تجاری‌سازی و تولید انبوه نقش اساسی در توسعه‌یافتگی و تولید ثروت ایفا می‌کنند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: توسعه‌یافتگی نیازمند تعامل قوی میان دانشگاه و صنعت است که متاسفانه این ارتباط در کشور حلقه مفقوده‌ای بیش نیست.

وی ادامه داد: تحریم و تنگناها بستر مناسبی برای پیشرفت محسوب می‌شود و در این راستا با وجود تحریم و تنگناهای اقتصادی باید تعامل مثبتی در راستای تکمیل چرخه تولید علم و فناوری داشته باشند.

مهدیزاده در خاتمه خواستار تقویت دانشگاه‌ها در بخش پژوهش و فناوری شد و گفت: در مسیر اعتلای علم و فناوری کشور باید نگاه‌ها به سمت و سوی تجاری‌شدن و افزایش تولید داخلی شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول