اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی همدان خبر داد

افزایش 2 درصدی صادرات صنایع دستی همدان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال 12 میلیون و 704 هزار و 46 دلار صنایع دستی از همدان صادر شده که دو درصد افزایش داشته است.

افزایش 2 درصدی صادرات صنایع دستی همدان

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به صادرات 12 میلیون و 704 هزار و 46 دلاری صنایع دستی در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در شش ماه سال جاری میزان صادرات رسمی و غیر رسمی صنایع دستی دو درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری، 12 میلیون و 595 هزار و 446 دلار به صورت رسمی و 108 هزار و 600 دلار به صورت غیر رسمی از همدان صادرات انجام شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه پلی استر، مجسمه گچی، گلیم، سبد چوبی، فرش و مبلمان از جمله اقلام صادرات رسمی همدان است که به کشورهای عراق، امارات متحده، ترکیه، قطر، آلمان و ایتالیا صادر شده است.

وی با بیان اینکه سفال همچنان در صدر اقلام صادراتی همدان قرار دارد، افزود: در شش ماه نخست امسال سفال به وزن یک میلیون و 998 هزار و 750 تن و به ارزش 8 میلیون و 445 هزار و 161 دلار به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه، قطر، آلمان و ایتالیا صادر شده است.

عباسی سفال، مرواربافی و سایر اقلام را از صادرات غیر رسمی همدان عنوان کرد و گفت: سفال به ارزش یک میلیون و 28 هزار دلار از مبدأ بندر گناوه و تهران به کشورهای امارات متحده عربی، هلند و عراق صادر شده است.

وی بیان داشت: مرواربافی و سایر اقلام صنایع دستی نیز به ارزش 58 هزار دلار از مرز باشماق و باکو به کشورهای عراق و آذربایجان صادر شده است.

عباسی از افزایش 46 درصدی صادرات صنایع دستی در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: در شهریور ماه سال جاری 2 میلیون و 120 هزار و 255 دلار اقلام صنایع دستی به کشورهای عراق، آلمان، ترکیه، قطر، هلند و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی تصریح کرد: 2 میلیون و 95 هزار و 255 دلار از صادرات شهریور ماه به صورت رسمی و 25 هزار دلار به صورت غیر رسمی از همدان صادر شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در پایان سخنانش یادآور شد: در این ماه سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه پلی استر و مجسمه گچی به صورت رسمی و غیر رسمی از همدان صادر شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول