اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

کشته شدن 146 نفر در 5 محور گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان از کشته شدن 146 نفر تنها در پنج محور استان خبر داد و گفت: جاده‌های گیلان از استانداردهای کشور و دنیا فاصله‌ زیادی دارد.

کشته شدن 146 نفر در 5 محور گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد ظهر امروز در جلسه پلیس راه استان جاده‌های پر حادثه استان را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی از خطر می‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث بسیار موثر باشد، اظهار کرد: شناخت رانندگان از چگونگی حوادث جاده‌های استان و نیز آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز را در کاهش تصادفات موثر دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه ایمن‌سازی راه‌ها همراه با استانداردهای روز دنیا در کاهش حوادث و صدمات ناشی از بروز تصادفات جاده‌ای نقش انکارناپذیری دارد، افزود: در کشورهای پیشرفته علاوه بر آموزش انسان، تلاش گسترده‌ای در راستای ارتقای کیفیت جاده‌ها و ایمنی خودروها صورت می‌گیرد که نشانه اهمیت این دو رکن است.

وی جاده‌های گیلان را به دلیل ویژگی‌های خاص جغرافیایی دارای شرایط منحصر‌ به‌فردی دانست و تصریح کرد: جاده‌های گیلان به دلیل مسافرپذیر بودن با استانداردهای دنیا و حتی کشورمان فاصله زیادی دارد که این موضوع در افزایش حوادث و صدمات ناشی از تصادفات جاده‌‌ای استان تاثیرگذار است.

جمشاد با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای گیلان در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: در این مدت 146 نفر معادل 42 درصد کشته‌های حوادث جاده‌ای گیلان تنها در پنج محور استان به طول حدود 400 کیلومتر که 4 درصد مجموع راه‌های گیلان را شامل می‌شود، جان خود را از دست دادند.

وی تقاطع‌های آنتنی، دور برگردان‌های غیراستاندارد، جاده‌های فرعی و روستایی فراوان و بدون روشنایی و شانه خاکی، جاده‌های اصلی دو طرفه و جداسازی نشده، وجود اختلاف در سطح جاده‌ها و نصب نشدن حفاظ مناسب را از جمله مشکلات جاده‌ها و راه‌های گیلان برشمرد.

فرمانده پلیس راه گیلان یادآور شد: وجود درخت در حاشیه راه‌ها بدون نصب حفاظ، کمبود علایم و تابلوها، نبود شیب شیروانی مناسب و... از جمله عوامل حادثه‌خیز بودن جاده‌های استان است.

وی، محور رشت ‌ـ چابکسر، انزلی‌ ـ آستارا‌، رشت ‌ـ لوشان، فومن ‌ـ سراوان و حسن‌رود ‌ـ زیباکنار را از نقاط پرحادثه گیلان عنوان کرد.

جمشاد با تصریح بر اینکه رانندگان به هنگام عبور از مسیرهای مذکور رعایت احتیاط را داشته باشند، یادآور شد: امیدواریم رانندگان با آگاهی از چگونگی وضعیت راه‌های استان از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرده و شاهد جامعه‌ای ایمن باشیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول