اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

مرگ 476 نفر در آذربایجان‌شرقی در اثر تصادفات رانندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: 476 نفر در شش ماه گذشته در جاده‌های آذربایجان‌شرقی در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ 476 نفر در آذربایجان‌شرقی در اثر تصادفات رانندگی

بهرام صمدی‌راد امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه سال قبل 504 نفر بود که از کاهش 5.5 درصدی حکایت دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: از تعداد یاد شده 80 درصد را آقایان و 20 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با وجود کاهش آمار فوتی این حوادث، مرگ حتی یک نفر هم در اثر حوادث رانندگی زیاد است، گفت: مرگ حادثه‌ای است که به راحتی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

صمدی‌راد اضافه کرد: هزینه‌ای که باید برای فرهنگ‌سازی رانندگی صرف شود در مقابل هزینه‌هایی که برای احداث راه‌ها و یا خرید و تجهیز خودروها می‌شود، بسیار ناچیز است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی باید در اولویت کارها قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: آخرین آمار در مورد تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی کشور مربوط به پنج ماهه نخست سال‌جاری 8 هزار و 540 نفر است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی 9 هزار و 44 نفر بود، 5.6 درصد کاهش یافته ‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از کل فوت‌شدگان حوادث رانندگی پنج ماهه امسال، 6 هزار و 717 نفر مرد و یک‌هزار و 823 نفر زن بوده‌اند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول