اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

افزایش 28 درصدی راندمان آبیاری در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی راندمان آبیاری از 32 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

افزایش 28 درصدی راندمان آبیاری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسد‌الله محسن‌زاده ظهر امروز در نشست با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: تاکنون یک هزار کیلومتر از انهار سنتی استان لایتینگ شده و به صورت بتنی برای انتقال آب بر سر اراضی کشاورزی اجرا گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در اراضی مستعد دشت مغان نیز 900 کیلومتر عملیات کانالت‌گذاری نیز انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه این پروژه‌ها جزو طرح‌های تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی می‌باید، یادآور شد: با این عملیات راندمان آبیاری از 32 درصد به صورت آبیاری سنتی تا حدود 60 درصد افزایش یافته است.

محسن‌زاده گفت:‌ این امر موجب شده ما علاوه بر جلوگیری‌ از زهدار کردن اراضی کشاورزی آب را در اراضی بالا‌دست که به صورت دیم کشت می‌شوند مورد استفاده قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز از جمله مزایای این طرح را جلوگیری از هدر رفت آب،‌ افزایش راندمان آبیاری، صرفه‌جویی و استفاده بهینه در مصرف آب کشاورزی، صرفه‌جویی در نیروی انسانی به دلیل سهولت آبیاری اعلام کرد.

رضا حسنیان اظهار داشت: با اجرای این طرح افزایش سطح زیر‌کشت به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان تولید 20 الی 30 درصدی کشاورزان و افزایش در‌آمد کشاورزان و ایجاد اشتغال در منطقه را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول