اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

مرمت سازه‌های هیدرولیکی در شبکه آبیاری استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از مرمت سازه‌های هیدرولیکی در شبکه آبیاری استان بوشهر خبر داد.

مرمت سازه‌های هیدرولیکی در شبکه آبیاری استان بوشهر

سیدمهدی موسوی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌ کشاورزی دارا است و شهرستان دشتستان سهم بالایی از این پتانسیل‌ها را در خود جای داده و توجه به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری که جزء لاینفک کشاورزی است در این شهرستان امری لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعمیر و مرمت شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر امری مهم و ضروری است که این شرکت در این زمینه فعالیت‌های عمده‌ای انجام داده است که در تمامی مراحل به بهبود وضعیت آبرسانی و آبیاری اراضی انجامیده است.

موسوی با اشاره به مرمت سازه‌های هیدرلیکی در شبکه آبیاری استان بوشهر بیان داشت: مرمت و بازسازی سازه‌های هیدرولیکی شبکه آبیاری دالکی در بخش سعدآباد از برنامه‌های مهمی است که در این راستا روزهای قبل شاهد اجرای آن بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: توجه به اینکه در کانال‌های درجه دو منشعب از کانال اصلی حاج مهدی شاهد هدررفت آب و افت راندمان آب در شبکه بودیم، واحد تعمیر و نگهداری شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به منظور جلوگیری از نشت آب، تحویل حجمی آب و افزایش راندمان آبیاری اقدام به عملیات بتن‌ریزی و استفاده از پروفیل‌های فولادی و مرمت سازه‌های هیدرولیکی و دریچه‌های آبگیر کانال اصلی حاج مهدی در شبکه دالکی بخش سعدآباد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: مدیریت مصرف آب و بهره‌وری مطلوب از منابع محدود آبی و در نهایت جلب رضایت مشترکین از اهداف بلند مدت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر است که با مشارکت و همکاری کشاورزان محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و حفاظت و صیانت از تاسیسات آبیاری امری ضروری است و این امر هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد. لذا پرداخت به موقع آب‌بهای نخیلات از سوی کشاورزان می‌تواند این شرکت را در انجام خدمات مطلوب و بیشتر یاری کند.

آغاز سومین دور آبیاری 1.3 میلیون اصله نخل در آبپخش

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر یادآور شد: آبیاری نخیلات پس از برداشت محصول از مهم‌ترین دوره‌های آبیاری است که با تلاش‌های مداوم و صورت گرفته توسط مسئولین این شرکت سومین دور آبیاری نخیلات بخش آبپخش از هجدهم مهر ماه آغاز شده است.

موسوی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با تحویل حجمی و ساعتی آب به کشاورزان و نظارت مستمر و شبانه‌روزی مأمورین توزیع آب تا نیمه نخست مهر ماه توانسته‌ایم دور اول و دوم آبیاری نخیلات را در بخش آبپخش با موفقیت به اتمام برسانیم.

وی توسعه همکاری باغداران در مدیریت مصرف را ضروری دانست و افزود: در صورت همکاری کشاورزان در اجرای هر چه بهتر توزیع عادلانه آب ضمن مدیریت صحیح مصرف آب با توجه به محدودیت منابع آبی استان، شاهد افزایش راندمان آبیاری، کاهش تلفات آب و کاهش مدت زمان دور آبیاری خواهیم بود.

موسوی با اشاره به نقش کشاورزان در حفاظت از شبکه‌های آبیاری عنوان کرد: همکاری و مشارکت کشاورزان نقش مؤثری در تسریع عملیات تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از انجام عملیات لایروبی در شبکه آبپخش خبر داد و گفت: اگر کشاورزان آب‌بهای خود را به موقع پرداخت کنند قادر خواهیم بود حجم بیشتری از کانال‌ها و زهکش‌های شبکه تحت پوشش را لایروبی کنیم.

موسوی تاکید کرد: آب‌بها تنها منبع تامین اعتبار برای هزینه‌های جاری و تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول