اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

درس‌زدگی یکی از عوامل افزایش آمار طلاق در یزد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: یکی از عوامل افزایش آمار طلاق در یزد درس‌زدگی بیش از حد افراد در دوران تحصیل، فشردگی کلاس‌های تقویتی و آموزشی و عدم آموزش مهارت‌های کلامی به آنهاست.

درس‌زدگی یکی از عوامل افزایش آمار طلاق در یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدحسن رحیمی‌نژاد ظهر امروز در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش شهرستان اردکان اظهار داشت: متاسفانه این باور در بیشتر مدیران و معلمان و والدین وجود دارد که افزایش ساعت‌های آموزشی به افزایش کیفیت آموزشی منتج می‌شود که آمار خلاف این مسئله را ثابت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: متاسفانه تمام وقت دانش‌آموز در طول هفته و ماه صرف آموزش و یادگیری متون درسی می‌شود و در این مدت به ناچار هیچ مراوده‌ای با محیط بیرون ندارد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی آموزشی فشرده و نگه داشتن دانش‌آموزان در مدارس تا ساعت دو بعدازظهر خلاف قانون است.

رحیمی‌نژاد با بیان اینکه باید دوپینگ از نظام آموزشی ما حذف شود، ادامه داد: بیشتر دانش آموزان ما دوپینگی هستند و این مسئله باعث بروز برخی آسیب‌های روانی در دانش آموزان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: متاسفانه در استان یزد والدین از الگوی مقید برای تربیت فرزاندان خود استفاده می‌کنند و بدون اینکه او را قانع کنند، مجبور به انجام دادن کاری می‌کنند که این مسئله در کنار درس‌زدگی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد و عدم مهارت وی در زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه الگوی تربیتی آزاد باید جایگزین الگوی مقید شود، اظهار داشت: درس زدگی در کنار عدم برخورداری از مهارت زندگی و مهارت‌های کلامی به افزایش آمار طلاق در استان انجامیده است و به جاست که هم مسئولان و هم مردم برای حل این مشکل تمهیدی بیندیشند.

رحیمی‌نژاد همچنین از تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه و جایگزینی ساعات جبرانی برای پنج‌شنبه‌ها در سایر روزها و طولانی شدن ساعات حضور در مدرسه دانش‌آموزان انتقاد کرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول