اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح دومین مرکز اقامتی ترک اعتیاد بانوان در بجنورد

خبرگزاری فارس: دومین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد مهرآفرین ویژه بانوان استان خراسان‌شمالی در شهرستان بجنورد افتتاح شد.

افتتاح دومین مرکز اقامتی ترک اعتیاد بانوان در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌شمالی؛ رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: این مرکز دومین مرکز ترک اعتیاد بانوان در خراسان‌شمالی بوده، با توجه به اینکه میانگین اعتیاد زنان در کل کشور پنج درصد می‌باشد این میزان در استان خراسان‌شمالی سه درصد است.

محمدرضا یزدان‌پناه اظهار کرد: بر همین اساس مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد مهرآفرین راه‌اندازی شده و زنان وابسته به سوء‌مصرف می‌توانند توسط این‌گونه مراکز به بهبودی رسیده و به جامعه برگردند.

وی افزود: این مرکز توسط موسسه شکوه پرواز خراسان‌شمالی و با مجوز سازمان بهزیستی استان در حضور جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: این مرکز با هزینه کرد 300 میلیون ریال توسط بخش خصوصی خدمات سم‌زدایی، روان‌شناختی و مددکاری به بانوان متقاضی ترک اعتیاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز هفت نفر نیرو در قالب پزشک، روانشناس، مددکار، مددیار و نیروی دفتری فعالیت می‌کنند.

همچنین جلسه‌ای‌ با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سوء مصرف موادمخدر در آموزش و پرورش استان برگزار شد که هدف از آن تدوین سرفصل‌ها و منابع آموزشی برای مخاطبان (کارشناسان، مشاوران، مربیان،‌ مدیران، والدین و دانش‌آموزان) بود.

استان خراسان‌شمالی نزدیک به 170 هزار نفر دانش‌آموز دارد که با در نظر گرفتن والدین و مربیان و دبیران، در مجموع 30 درصد از جمعیت استان می‌توانند آگاهی‌های لازم متناسبی را در خصوص عواقب گرایش به مواد مخدر و اعتیاد کسب کنند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول