اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

تجهیز بیمارستان‎های گلستان به سیستم HIS

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تا پایان امسال تمام بیمارستان‎های گلستان به سیستم HIS مجهز می‌شوند.

تجهیز بیمارستان‎های گلستان به سیستم HIS

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالله عباسی در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: با تجهیز این سیستم تمامی بیمارستان‌های گلستان دارای سیستم اطلاعات بیمارستانی خواهند شد.

در معنای گسترده‎تر HIS را سیستم اطلاعاتی بهداشتی هم می‎گویند. امروزه یک بیمارستان نمی‎تواند همچنان به صورت سنتی کار پروسه پرونده بستری یا سرپائی بیمار را انجام دهد. پائین آوردن زمان پذیرش، زمان ترخیص، زمان انتقال بیمار، زمان ORDER نویسی و درخواست‎های پاراکلینیکی، زمان اخذ جواب‎ها، زمان مراجعه به اطلاعات قبلی پرونده، بالا بردن میزان دقت در درج اطلاعات و درخواست‎ها که در حالت دستی ناخوانا و ... هست، تسریع ارتباطات بین بخشی و در نهایت بالا بردن میزان رضایت بیمار، ارائه خدمات بهتر، دریافت آمار و گزارشات روزانه و زمانی، اطلاع از وضعیت درآمد و هزینه بیمارستان، تعدیل نیروها و غیره مسائلی هستند که نیاز بیمارستان به HIS را دو چندان می‎کنند. برای افزایش دقت و تسریع در ارائه خدمات به بیمار، تسریع در تشکیل و گردش پرونده در بیمارستان، بازیابی سریع پرونده برای اهداف گوناگون همچون تحقیقات و مطالعه دانشجویان ذیربط و امکان استفاده آسان از مدارک پزشکی و ... وجود HIS در هر بیمارستانی ضروری است. HIS تمامی این مسائل را برای بیمارستان حل می‎کند و بیمارستان را از یک سازمان سنتی به یک مرکز مدرن درمانی تبدیل می‎کند.

وی همچنین تصریح کرد:‌ در حوزه دارویی و غذایی معوقات سال‎های 1387، 1388 و 1389 در حد قابل قبولی جلو آمد و دپوی دارویی بیماران خاص از دیگر کارهای خوب در این بخش بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کشف 10 هزار تن ماده غذایی فاسد در طی یک سال گذشته در سطح استان خبر داد خاطر نشان کرد: هیچ پرسنل پزشک و درمان در استان وجود ندارد که بدون مکمل باشد و این مهم یکی از کارهای جدیدی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت.

عباسی با بیان اینکه بودجه دانشگاه نسبت به سایر دستگاه‎ها قابل قبول است یادآور شد: هر بانکی که سرویس بهتری به پرسنل دانشگاه ارائه دهد، بودجه دانشگاه علوم پزشکی را در آنجا واریز خواهیم کرد.

وی ساماندهی نیروی انسانی را از دیگر اقدامات قابل قبول دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و ابراز داشت: هنوز نیاز به نیروهای تخصصی وجود دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در گلستان افزود: فاز نهایی حسابداری تعهدی در استان انجام گرفته و از لحاظ کمی آنچه مدنظر بوده تامین شده است.

عباسی در خصوص بخش سوختگی بیمارستان پنج آذر گرگان متذکر شد: ساخت بخش سوختگی این بیمارستان در سال‎های 1383 و 1384 انجام گرفت و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم آن به دلیل مشکلات اداری و قراردادی متوقف شد و بالاخره با حمایت استاندار و مسئولان نظارتی استان صورت‌جلسه‎ای تشکیل شد که در حال حاضر این پروژه را جدید فرض کرده و ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پیمانکار فعالی ادامه روند این پروژه را آغاز کرده است افزود: تا جایی که بودجه برای این پروژه وجود داشته باشد پیشرفت خوب است و اگر بودجه تامین شود سرعت آن با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: اگر بودجه بخش سوختگی بیمارستان پنج آذر تامین نشود، پروژه متوقف خواهد شد البته تلاش خواهیم کرد چنین اتفاقی نیفتد ولی اگر در مقطعی این پروژه متوقف شد مشکلات گذشته را نخواهد داشت.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول