اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

اختصاص 2 دستگاه دیالیز به بیمارستان کوثر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تخصیص دو دستگاه دیالیز با امکانات جانبی برای حل مشکلات درمانی شهرستان کوثر خبر داد.

اختصاص 2 دستگاه دیالیز به بیمارستان کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پورفرضی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان کوثر اظهار داشت: زمینه‌های لازم را برای بهره‌مندی مردم کوثر از امکانات پیشرفته درمانی فراهم می‌کنیم که در همین راستا دو دستگاه دیالیز برای حل مشکلات بیمارام دیالیزی اختصاص می‌یابد.

وی نبود نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی در شهرستان‌های استان را مشکلی اساسی در اردبیل اعلام کرد و افزود: ما توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در رشته پزشکی و رشته‌های مرتبط را با جدیت اجرایی می‌کنیم که در همین راستا از وزارت بهداشت نیز خواسته‌ایم در تامین نیروی انسانی ما را یاری کند.

این مسئول از اعزام نیروهای متخصص از وزارت بهداشت با هدف پر کردن کمبودها و خلا‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: به محض اعزام این  نیروها هر چه سریعتر پزشکان متخصص به شهرستان‌ها خواهند رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان داشت: با اعلام نتایج آزمون استخدامی در آینده نزدیک مشکل نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی و سایر رشته‌های مورد نیاز شهرستان کوثر نیز مرتفع می‌شود.

پورفرضی همچنین با اشاره به سطح‌بندی خدمات درمانی گفت: دانشگاه بر این اساس متخصصان مورد نیاز رشته‌های داخلی، اطفال و زنان زایمان را در حد امکان در شیفت کاری تکمیل خواهد کرد تا در اختیار مردم شهرستان قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: دستورات لازم برای بهسازی خانه‌ها و مراکز بهداشتی، احداث پایگاه اورژانس در مسیر جاده سرچم به شرط تامین زمین از سوی فرمانداری، اختصاص یک دستگاه آمبولانس از وزارت بهداشت، بهسازی سرویس‌های بهداشتی روستاهای محروم، بررسی مجوز داروخانه شبانهروزی و برخی موارد دیگر صادر شده و امید می‌رود بخشی از مشکلات و نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی منطقه مرتفع شود.

همچنین پورفرضی در بازدید از پروژه بیمارستانی 32 تختخوابی کوثر اظهار داشت: این بیمارستان که جزو پروژه‌‌های مهم و ملی منطقه محسوب می‌شود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال 30 درصد اعتبار اختصاص داده شده روند اجرایی پروژه را شتاب می‌دهد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این پروژه مهم در حوزه سلامت منطقه باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول