اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال صورت گرفت

مراجعه 336 هزار نفر به پزشک در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی همدان

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تعداد مراجعه‌کنندگان تأمین اجتماعی به پزشک عمومی 246 هزار و 745 نفر، دندانپزشکی 7 هزار و 665 نفر و پزشک متخصص 82 هزار و 397 نفر بوده است.

مراجعه 336 هزار نفر به پزشک در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی همدان

علیرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دو بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان فعال هستند که شامل بیمارستان آتیه در همدان و بیمارستان غرضی در شهرستان ملایر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پنج درمانگاه تأمین اجتماعی در سطح استان، افزود:‌ در سطح شهر همدان دو درمانگاه فعالیت دارد و درمانگاه‌های دیگر نیز در شهرهای نهاوند، تویسرکان و اسدآباد به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات ارائه می‌کنند که درمانگاه اسدآباد سال گذشته راه‌اندازی شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان بیان داشت:‌ درمانگاه‌های تأمین اجتماعی همدان تخصصی سطح دو بوده و بقیه درمانگاه‌ها در سطح استان سطح یک عمومی هستند و دارای پزشک عمومی، ماما، تزریقات، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و مسئول پشتیبانی هستند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد پنج ماه نخست امسال و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تعداد مراجعه به پزشک عمومی 246 هزار و 745 نفر، دندانپزشکی 7 هزار و 665 نفر، پزشک متخصص 82 هزار و 397 نفر، داروخانه 227 هزار و 201 نفر و رادیولوژی 25 هزار و 69 نفر بوده است.

صفری با بیان اینکه 74 هزار و 297 نفر به آزمایشگاه و 5 هزار و 621 نفر نیز به فیزیوتراپی مراجعه کرده‌اند، یادآور شد: تعداد تخت فعال در دو بیمارستان سطح استان همدان نیز 239 تخت است که ضریب تخت موجود در پنج ماهه نخست امسال 73 درصد می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان همدان 9 هزار و 260 نفر، زایمان 3 هزار و 42 نفر و تعداد اعمال جراحی نیز 5 هزار و 291 نفر بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اقامت بیماران به طور معمول 2.9 روز است، ابراز داشت:‌ متوسط اقامت بیماران در سطح استان 2.5 روز است که سعی شده به دلیل مشکلاتی چون عفونت‌های بیمارستانی بیمار را در بیمارستان زیاد نگه ‌نداریم.

وی با اشاره به 27 هزار و 820 نفر روز بستری در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اضافه کرد: با توجه به زمان بستری، همچنان کیفیت خدمات در سطح بالایی است و اگر این زمان به 2.7 و 2.9 روز که معمولش است، برسد ضریب تخت به بالای 84 درصد خواهد رسید.

صفری اظهار داشت: تعداد مراجعان مامایی نیز 13 هزار و 341 نفر و تزریقات و سونوگرافی نیز 103 هزار و 568 نفر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان‌های تأمین اجتماعی عنوان کرد:‌ از جمله مشکلات اساسی در زمینه بیمارستان‌ها، کمبود نیروی پزشک متخصص است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان بیان داشت:‌ طی جلساتی که با مسئولان مربوطه برگزار شد قرار است تعامل بیشتری با علوم پزشکی داشته باشیم و بتوانیم از پزشکان دانشگاهی نیز در مجموعه خود استفاده کنیم.

وی یادآور شد:‌ سازمان تأمین اجتماعی این توانایی را دارد تا تخت بیمارستانی و امکانات و تجهیزات در اختیار پزشکان دانشگاهی قرار دهد چرا که این تعامل و همکاری به نفع بیمه‌شده تأمین اجتماعی است و در این صورت حتی فرانشیز 10 درصد در مراکز دانشگاهی را نیز پرداخت نمی‌کند.

صفری افزود: از جمله مزایای بیمارستان‌های تأمین اجتماعی این است که تمام داروها و تجهیزات قابل دسترس است و نیازی نیست که بیمار آنها را از بیرون تهیه کند و به صورت کاملاً رایگان در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای جذب پزشکان متخصص نیز رایزنی‌هایی با دانشگاه و سازمان مرکزی داشته‌ایم و با تفاهمنامه‌ای که اوایل امسال بین دو دستگاه ایجاد شده قرار است از نیمه دوم سال 10 درصد از نیروهای طرحی را به سازمان بدهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به جذب دو پزشک طرحی از دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از پزشکان جراح زنان و زایمان و دیگری متخصص داخلی است که هر دو در بیمارستان غرضی ملایر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول