اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

اخذ مجوز برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی در نیر و نمین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی در شهرستان نیر و نمین خبر داد.

اخذ مجوز برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی در نیر و نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات توسعه روستاهای نیر اظهار داشت: با احداث و راه‌اندازی این بیمارستان بخش عظیمی از مشکلات ساکنان این مناطق در مراجعه به مرکز استان برطرف شده و امکان مداوا و رفع مشکلات دارویی و درمانی هموطنان در این مناطق بهتر و با سهولت بیشتر فراهم می‌آید.

وی از توسعه گازرسانی در مناطق روستایی خبر داد و تصریح کرد: تا دو سال آینده تمام روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند که با توافق به عمل آمده با وزیر نفت 23 میلیارد تومان برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده است.

حقیقت‌پور از حل مشکل تولیدکنندگان سیب‌زمینی و امکان صادرات برای آنها خبر داد و خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم تا تجربه ناموفق دولت در خرید گندم این بار در سیب‌زمینی تکرار نشود به همین خاطر مجوز صادرات 350 هزار تن سیب‌زمینی را به کشورهای همجوار گرفته‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: قرار است با کمک تجار و بازرگانان علاوه بر کشور آذربایجان سیب‌زمینی این استان به سوریه، عراق، روسیه و بلاروس نیز صادر شود.

وی از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای تقویت صندوق بیمه روستایی کشور خبر داد و بیان کرد: پیشتر اعتبار این صندوق یک‌هزار و 500 میلیارد ریال بود که با تلاش نمایندگان رقم آن تا سقف هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در ادامه سخنان خود از اجرای طرح انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل و پایان مطالعات آن خبر داد و یادآور شد: هدف اصلی از انتقال آب از حوزه آبریز قزل‌اوزن توجه به صنعت، آب شرب و کشاورزی است تا نیازمندی‌های این بخش برطرف شود.

حقیقت‌پور در ادامه از تمهید مقدمات برای آغاز عملیات احداث پتروشیمی اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه برخی رایزنی‌ها با وزارت نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی انجام شده که قرار است 160 میلیون دلار به عنوان اعتبار اولیه از بانک توسعه صادرات برای این امر در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار شهرستان نیر به محرومیت مناطق مختلف این شهرستان به ویژه کورائیم اشاره کرد و افزود: هم اکنون سه مجتمع آبرسانی عظیم در این شهرستان در حال اجرا است که تکمیل آنها به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سید حمید عباداللهی از احداث مجتمع شهید محمدزاده، شهید کسایی و دورسون خواجه نیر خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل این مجتمع‌ها بیش از 90 درصد آب شرب روستاهای نیر حل می‌شود.

در این سفر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شش روستای محروم و دورافتاده شهرستان بازدید کرده و در جریان روند توسعه این مناطق و مشکلات و نارسایی‌های آن قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول