اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بیمارستان 160 تختخوابی برازجان بهمن ‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: بیمارستان 160 تختخوابی برازجان بهمن ‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان 160 تختخوابی برازجان بهمن ‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه عمرانی استان بوشهر یکی از اهدافی است که تمامی مدیران اجرایی باید بر اساس اولویت‌های استان و دولت خدمتگزار برای تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: مهر ماندگار از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در عرصه توسعه و آبادانی ایران اسلامی است و ریاست جمهوری از این طرح به‌عنوان مردانگی و جوانمردی دولت در حق دولت بعد یاد کرده‌اند.

حسنوند با اشاره به وضعیت بیمارستان برازجان خاطر نشان کرد: بر اساس بازدیدها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیمارستان 160 تختخوابی برازجان در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار بوشهر اذعان داشت: 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان برازجان اختصاص یافته که در هفته آینده شاهد پرداخت 10 میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار مجری طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد: اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام از اولویت‌هایی است که دولت در برنامه‌های خود به‌طور جدی مورد توجه قرار داده است و با همکاری معاون عمرانی استانداری در این زمینه با جدیت تمام گام برمی‌داریم.

حسنوند گفت: اولویت‌بندی‌ها باید بر اساس نیازهای ضروری و مطالبات مردمی صورت پذیرد و مسئولان شهرستان‌ها و بخش‌ها در تعریف و پیشنهاد پروژه‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

ضرورت توسعه مشاغل خانگی

استاندار بوشهر بیان داشت: توسعه فضای اشتغال و کسب و کار در استان بوشهر از اولویت‌هایی است که مدیران با جدیت تمام به آن توجه خواهند داشت و توسعه مشاغل خانگی عشایر در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسنوند با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال خانگی عشایر به راحتی امکان ایجاد هزار فرصت شغلی در دشتستان وجود دارد گفت: تولید نان محلی، پرورش مرغ محلی و تولید تخم‌مرغ محلی از مشاغل ساده‌ای است که در توسعه مشاغل خانگی عشایر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی کشاورزی و دامداری را نقطه اتکای استان دانست و افزود: پایه اصلی اشتغال استان باید در امر کشاورزی و دامداری باشد که نقطه اتکا و توسعه استان محسوب می‌شود.

حسنوند ادامه داد: صنایع تبدیلی و جانبی در توسعه کشاورزی استان اثرگذاری بالایی دارد و تعاونی روستایی باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

حضور در جلسات برای مدیران تکلیف‌آور است

استاندار بوشهر گفت: حضور مدیران و مسئولان اجرایی در جلسات و امضای صورتجلسه به معنای پذیرش تمامی مصوبات جلسه است و برای مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تکلیف‌آور است.

حسنوند اظهار داشت: اجرای طرح کشت و صنعت‌های کوچک در توسعه کشاورزی از برنامه‌های مهمی است که در استان پیش رو داریم و برای شهرستان دشتستان دو طرح کشت و صنعت پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در اجرای طرح‌های کشت و صنعت تجمیع تسهیلات صورت می‌گیرد ولی تجمیع مالکیت صورت نمی‌گیرد به این معنی که اراضی کشاورزی برای بهره‌مندی از تسهیلات کنار هم و تسهیلات بین واحد‌های کوچک تقسیم می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی تا اعتبار 2 میلیارد تومان در استان تصویب می‌شود و در این میان راه‌اندازی طرح‌های کشت و صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود مدیران این مهم را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

استاندار بوشهر ابراز داشت: سد دالکی از مهم‌ترین عواملی است که در توسعه اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استان بوشهر نقش دارد و در بودجه کشور دارای ردیف است و اعتباری بالغ بر 263 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود نمایندگان محترم استان از محل اعتبارات ملی اعتبار لازم برای اجرای این طرح را تامین کنند.

حسنوند گفت: سد رئیسعلی دلواری در سطح بدنه افتتاح و آبگیری شده و توسعه شبکه‌های زیر سطح کشت آن مورد توجه است که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود و مجموعه شهرستان دشتستان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

تسکیل ستاد سرمایه در استان بوشهر

استاندار بوشهر بیان داشت: به‌ منظور توسعه اقتصادی استان شاهد تشکیل ستاد سرمایه در استان بوشهر بوده‌ایم و در روزهای آتی شاهد معرفی دبیر این ستاد خواهیم بود.

حسنوند تصریح کرد: محل این ستاد را به استانداری انتقال داده‌ایم و با تمام توان برای توسعه و رونق اقتصادی استان در این ستاد تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات سوخت کشاورزان افزود: در شورای تامین استان بازنگری در شیوه توزیع سوخت کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و به حول و قوه الهی در آینده نزدیک سوخت‌رسانی به کشاورزان در بازه‌های زمانی سه و شش ماهه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول