اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

نشان جغرافیایی فرش دستباف ساروق تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تهیه و تدوین نشان جغرافیایی فرش دستباف استان مرکزی با نام ساروق به عنوان ارزشمندترین فرش استان مرکزی خبر داد.

نشان جغرافیایی فرش دستباف ساروق تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عزیز‌الله صدیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته فرش استان تدوین نشان جغرافیایی فرش دستباف در دستور کار قرار گرفته است که از این پس فرش استان با نشان مخصوص وارد بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: منطقه ساروق از قدمت بسیار بالایی در تولید فرش دستباف برخوردار بوده و از شهرت جهانی برخوردار است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه به دلیل قدمت فرش ساروق گاها مشاهده می‌شود برخی کشورهای خارجی با کپی‌برداری غیر قانونی از نقشه‌های بومی و منحصر به فرد ساروق اقدام به تولید فرش با نام ساروق می‌کنند که تولید این فرش‌ها به دلیل اصل نبودن و پایین بودن کیفیت‌شان ممکن است به شهرت فرش ساروق ضربه بزند.

صدیقی افزود: بر همین اساس کمیته فرش استان مصمم شد به منظور حفاظت از نقشه‌های فرش ساروق و جلوگیری از لطمه خوردن به این فرش نشان جغرافیایی فرش دستباف را در قالب کتاب تهیه و پس از تایید در شرکت ملی فرش کشور در یونسکو به ثبت برساند که اقدام بسیار مثبتی در زمینه حراست از فرش ساروق به شمار می‌رود.

به گفته وی بازرسی از کارگاه‌های فرش دستباف خصوصی، جلوگیری از فعالیت افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به تولید تابلو فرش می‌کنند، فراهم‌سازی بستر لازم برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از موضوعات مهم مطرح شده در کمیته فرش استان مرکزی بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول