اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

820 مترمربع فرش دستباف مددجویان صادراتی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: 820 مترمربع فرش دستباف مددجویان این استان صادراتی شد.

820 مترمربع فرش دستباف مددجویان صادراتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: این میزان از فرش صادراتی بیش از یک سوم فرش تولیدی مددجویان این نهاد را تشکیل می‌دهد.

وی تعداد کارگاه‌های قالی بافی فعال استان را 336 کارگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هزار و 500 قالیباف فعال و مددجوی این نهاد در این حرفه مشغول به کار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی تصریح کرد: اغلب فرش‌های تولیدی به دلیل کیفیت مناسب و تطابق با سلیقه مشتریان تقاضای خارجی داشته و به همین منظور به بازار جهانی و کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده از الگوهای مناسب فرش، بازار پسندی و مدنظر قرار دادن سلیقه بازار، انجام مطالعه و پژوهش‌های میدانی بر تولیدات قبلی و اقدامات مفیدی که در رنگ‌بندی و کیفیت آن در نظر گرفته می‌شود در نهایت باعث رضایت‌مندی تولیدکننده و خریدار شده است.

حسین‌پور با تاکید بر ارتقا و حفظ کیفیت فرش‌های دستباف تولید شده در این نهاد، گفت: در این راستا دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه رفع عیوب، شناخت مواد اولیه مرغوب، بهداشت فردی و محیطی و ارتقای سطح کمی و کیفی فرش‌های تولیدی تشکیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی طرح قالی بافی در استان، گفت: عدم گرایش نسل جوان به این حرفه به نوعی زنگ خطر جدی به جهت فراموشی این حرفه محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی از دیگر مشکلات پیش روی جریان این طرح را نبود سیاست فرش در کشور و همچنین وجود بازارهای فرش خارجی برشمرد و افزود: این نهاد در راستای حمایت از تولیدکنندگان این صنایع اقدام به بازاریابی در داخل و خارج از استان کرده است.

وی اظهار کرد: به دلیل بالا بودن کیفیت فرش تولیدی توسط مددجویان این نهاد، سفارشاتی از داخل و خارج از مرزهای استان پذیرفته می‌شود.

حسین‌پور در خصوص توسعه این طرح‌ها در بین افراد زیر پوشش این نهاد گفت: برای توانمندی افراد مشغول در این حرفه کمیته امداد توانسته با بیمه قالیبافان، در راستای حمایت از آن‌ها اقدام کند.

وی از جمله اهداف اجرای این طرح را توانمندکردن خانواده‌های کم‌بضاعت با سرمایه کم و زودبازده عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول