اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گلستان:

355 واحد صنعتی گلستان مشمول استاندارد اجباری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: از کارخانجات استان 355 واحد صنعتی با 486 فرآورده مشمول استاندارد اجباری هستند.

355 واحد صنعتی گلستان مشمول استاندارد اجباری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان منصور قلیچ‎لی صبح  امروز در همایش گرامیداشت روز استاندارد که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 244 واحد تولیدی با 447 فرآورده دارای پروانه استاندارد هستند.

وی تصریح کرد: 322 مدیر کنترل کیفیت در کارخانجات به عنوان ناظر در عرصه تولید مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با ابراز خرسندی از اینکه همه استان در بخش استانداردسازی تلاش می‎کنند متذکر شد: قانون ارتقای کیفیت محصولات صنعتی کشور در سال گذشته اجرایی شده که کالاهای کشور باید با این استانداردها تولید شوند.

قلیچ‌لی با بیان اینکه 21 واحد صنعتی هزینه مشاوره تا دریافت استاندارد را از مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی تامین کرده‎اند یادآور شد: از این تعداد تاکنون 12 پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از خرداد سال گذشته با تصویب قانون مقرر شده است تا تمامی تولیدکنندگان پروانه استاندارد اخذ کنند ابراز داشت: برای تجاری‎ها یک امتیاز قائل شدیم که تا پایان سال هر کسی "تجا" بگیرد دیگر هیچ عوارضی از وی دریافت نخواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان از واگذاری 32 آزمایشگاه همکار در بخش‎های مختلف به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در استان گلستان 35 کارخانه داریم که تولید می‎کنند.

قلیچ‌لی با بیان اینکه رعایت استاندارد تنها به مواد غذایی محدود نمی‎شود خاطر نشان کرد: استاندارد گستره وسیعی دارد به طوری که رفتارهای اجتماعی، مسئولیت‎های اجتماعی و خیلی از موارد را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول