اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آثار و فواید نماز در جامعه تبیین شود

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای محقق کردن فرهنگ دینی در جامعه باید به معرفی آثار و فواید نماز در جامعه پرداخت.

آثار و فواید نماز در جامعه تبیین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بر ضرورت فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ جلوه و آثار معنوی نماز در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه جای خالی برخی مبانی دینی مانند نماز و نیایش در فرهنگ جامعه حس می‌شود، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه اهتمام داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه بالا بردن معرفت نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه است گفت: پس از این مرحله باید به آثار و فواید جایگاه نماز در جامعه پرداخت.

وی اضافه کرد: این شناخت می‌تواند به نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش در جامعه کمک شایانی کند و جامعه را به سمت معنویت هدایت کند.

رجبی بر ضرورت استفاده از نمادهایی که برای انسان یاد نماز و نیایش را تجلی می‌کند تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از این نمادها در فضاها و محیط‌های گوناگون می‌تواند به فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی در جامعه کمک مؤثری کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار هنر بهترین وسیله برای فرهنگ‌سازی فرهنگ دینی در یک جامعه است بیان کرد: سیمای ملی ایران می‌تواند در زمینه فرهنگ دین در جامعه سرمایه‌گذاری کند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) اذعان کرد: سیمای ملی باید برای نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه گام بردارد و جلوه‌های زیبای نماز را برای همه مخاطبان به تصویر بکشد.

وی به برگزاری سراسری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم اشاره و خاطر نشان کرد: این جشنواره‌ها باید بر پایه گزینش محتوای غنی، جذاب و ماندگار پیش برود تا بتواند بیش از گذشته تأثیرات مطلوبی در فضای فرهنگی جامعه بر جای بگذارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول