اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی:

برپایی نماز جماعت در ادارات روحیه مسئولیت‌پذیری را در کارمندان افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز کلید حل مشکلات اجتماعی است‌، گفت: برپایی نماز جماعت در ادارات، روحیه مسئولیت‌پذیری و مردمداری را در کارمندان افزایش می‌دهد.

برپایی نماز جماعت در ادارات روحیه مسئولیت‌پذیری را در کارمندان افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله ضیایی شامگاه امروز در جلسه شورای اداری استان در خصوص اقامه نماز جماعت و توجه به ترویج فرهنگ نماز، بر ضرورت تجهیز نمازخانه ادارات تأکید و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به نمازخانه زیبا مجهز باشند تا زیبایی نمازخانه‌ها موجب رغبت در بین کارمندان برای برگزاری نماز جماعت شود.

وی رسیدن به نقطه مطلوب در امر مسجد و نماز را هدف متعالی و بزرگی دانست که رهبری در پیام‌های مختلف با ارشادها، توصیه‌ها و بیانیه‌ها همواره خواهان ارتقا و تعالی آن بوده‌اند.

ضیایی تصریح کرد: مدیران و مسئولان ارگان‌های دولتی باید بهترین مکان اداره خود را به نمازخانه اختصاص داده و خود آنها نیز با حضور در نماز جماعت زمینه شرکت کلیه کارکنان و کارمندان خود را در این فریضه مقدس فراهم کنند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت در ادارات، روحیه مسئولیت‌پذیری و مردمداری را در کارمندان افزایش می‌دهد.

ضیایی خاطر‌نشان کرد: اقامه نماز جماعت و ترویج آموزه‌های دینی موجب توسعه و گسترش معارف دینی می‌شود.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم حرمت‌ها و ارزش‌ها را پاس بداریم و اجازه ندهیم در اعتلا و ارتقای مبانی دینی و ارزشی کوچک‌ترین خللی به وجود آید.

ضیایی تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی نماز در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، همه تلاش‌های سازنده مادی و معنوی راه خود را به سمت و سوی آرمان‌ها می‌گشاید و جامعه را به نقطه مطلوب آرمانی اسلام می‌رساند.

وی تاکید کرد: اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد، این مسیر به درستی طی نخواهد شد و تلاش‌ها و مجاهدت‌ها تأثیر لازم را در رساندن به قله‌ای که اسلام برای جامعه بشری ترسیم کرده است،‌ نخواهد داشت.

ضیایی گفت: خوشبختانه امروز اغلب مدیران و دستگاه‌های اجرایی بر اقامه نماز در محل کار اهتمام جدی داشته و اهمیت خوبی می‌دهند که امیدواریم اهداف و انتظارات ستاد اقامه نماز به تدریج و بیش از پیش تحقق یابد.

وی به وظایف رابطان ستاد اقامه نماز در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تعصب و داشتن دغدغه نماز و انتقال آن به بدنه مدیریت و دستگاه، ایجاد هماهنگی در بین بخش‌های مختلف سازمان‌ها و انتقال انتظارات این ستاد به مدیران و دستگاه‌ها از جمله وظایف رابطان محسوب می‌شود.

ضیایی تصریح کرد: به نماز با دید رفع تکلیف دینی نگاه نکنیم بلکه باید با اعتقاد، شناخت و ایمان کامل این فریضه الهی را انجام دهیم.

وی افزود: خدا، قرآن، پیامبران، پیشوایان و مسئولان تاکید ویژه بر به پا داشتن نماز دارند و ما نیز موظف هستیم برای زیرمجموعه خود برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقا این فریضه الهی انجام دهیم.

دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی، اقامه نماز اول وقت را موجب تحول در جامعه برشمرد و اظهار کرد: نماز موجب نظم و انضباط در جامعه می‌شود.

ضیایی با اشاره به اهمیت نماز و تاثیر بسیار مثبت آن در زندگی اجتماعی، بر ترویج فرهنگ نماز و همگانی کردن آن در جامعه تاکید و اظهار کرد: در هر ارگان یا اداره‌ای که نماز در آن جا افتاده و همگانی شده، قطعاً وحدت، همدلی و معنویت نیز در آن تقویت شده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول