اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن نابینایان خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی گویا در پنج استان کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن نابینایان گفت: کتابخانه دیجیتالی گویا برای کودکان و نوجوان نابینا و کم‌بینا در پنج استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی گویا در پنج استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر جمالی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاح نخستین کتابخانه دیجیتالی گویا برای کودکان و نوجوان نابینا و کم‌بینای استان زنجان اظهار کرد: روز جهانی عصای سفید از روزهای مهم برای نابینایان است که در این روز برنامه‌های مختلفی از سوی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از صدا و سیما و مطبوعات انتظار می‌رود در طول سال به فکر نابینایان بوده و مشکلات این قشر را منعکس کنند، افزود: باید مطبوعات و رسانه‌ها به وظیفه قانونی و اجتماعی خود به منظور آگاه‌سازی افراد جامعه از نیازمندی‌های نابینایان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل انجمن نابینایان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال گویا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی چنین کتابخانه‌هایی از اقدامات تاثیرگذار و مفید برای این قشر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه منابع مطالعاتی، بریل و گویا مشکلاتی وجود دارد، افزود: ضروری است نسبت به حل این گونه مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

جمالی بر ضرورت توجه به امور فرهنگی نابینایان تاکید کرد و گفت: تا کنون برنامه‌های مطلوبی در این زمینه برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه دیجیتال گویا قرار بود در هشت استان کشور اجرایی شود، افزود: در سه استان به دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای چنین طرحی ممکن نشد.

مدیرعامل انجمن نابینایان از اجرای این طرح در استان‌های زنجان، آذربایجان‌غربی، کاشان، سنندج و بندرعباس خبر داد و گفت: استان زنجان به عنوان نخستین استان در این زمینه پیشگام است.

وی بر ضرورت حل ایاب و ذهاب نابینایان برای حضور در این کتابخانه تاکید کرد و گفت: نابینایان برای حضور در این کتابخانه با مشکلاتی مواجه هستند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول