اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر همدان:

همدان باید از کتابخانه‌های مرجع برخوردار باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر داشتن کتابخانه‌های مرجع به تعداد لازم در سطح شهر گفت: فقر فرهنگی ریشه بسیاری از انحرافات اخلاقی است.

همدان باید از کتابخانه‌های مرجع برخوردار باشد

سید احمد حسنی‌حلم در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فقر فرهنگی و ناآگاهی نسبت به اعتقادات اسلامی و هویت ملی، ریشه بروز بسیاری از انحرافات اخلاقی، اعتقادی و رفتاری است.

وی تصریح کرد: به طور قطع افزایش سطح دانش و آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی نقش مهمی در ارتقای سطح زندگی آنها دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: افزایش سطح فرهنگ عمومی جامعه عاملی تأثیرگذار در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: امروزه با توجه به پیشرفت گسترده جوامع، نوجوانان و جوانان برای کسب دانش و اطلاعات نیازمند بهره‌گیری از امکانات مدرن و به روز بوده و انجام این طرح‌ها شاید در ظاهر نیازمند صرف هزینه‌های بالایی است ولی در واقع این امور هزینه نیستند بلکه سرمایه‌گذاری در راستای توسعه فرهنگی پایدار به شمار می‌روند.

حسنی‌حلم از حاکم بودن فضای فرهنگی در شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: فضای شورا به گونه‌ای است که اعضا از امور فرهنگی دفاع می‌کنند.

وی با اذعان به این نکته که سطح سرانه مطالعه در جامعه پایین است، گفت: باید برای افزایش فرهنگ مطالعه قبل از انجام هر گونه اقدامی به فکر تجهیز بود و بعد کتابخانه‌ای را احداث کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر داشتن کتابخانه‌های مرجع به تعداد لازم در سطح شهر اظهار داشت: فقر فرهنگی و عدم گرایش مردم به سوی مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر علاقه، احساس و مسئولیت همکاری در حد توان خود را برای رفع نیازها و مشکلات کتابخانه مرکزی همدان اعلام می‌دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه در گفت‌و‌گو با فارس با اشتباه توصیف کردن جانمایی این مجموعه افزود: احداث کتابخانه در منطقه‌ای مناسب و با جذب سرمایه‌گذار می‌تواند زمینه را برای رفت و آمد مردم تسهیل کند.

محمدرضا الیاسی با اشاره به سختی عبور و مرور به کتابخانه خواستار ارائه حمل و نقل رایگان برای مراجعه‌کنندگان به کتابخانه مرکزی همدان شد.

وی خواستار ارائه صورت جلسه بازدید از کتابخانه به صورت مکتوب به شورا برای تصویب شد.

مدیر کتابخانه مرکزی همدان نیز اجرای محوطه‌سازی و فضای سبز، رفع مشکل رفت و آمد و بحث ورودی به کتابخانه را از جمله مسائل مهم این مجموعه بیان کرد و گفت: با انجام موارد ذکر شده شاهد حضور بیشتر علاقمندان به کتابخوانی در کتابخانه خواهیم بود.

ارشاد استعدادی از آمادگی این مجموعه برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های شهرداری همدان خبر داد و افزود: این مجموعه آمادگی این را دارد که در قالب تفاهمنامه و جانمایی مکان کتابخانه، کتاب‌هایی را به شهرداری اهدا کند.

وی در پایان سخنانش وجود ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر را از دیگر روش‌های افزایش سطح مطالعه در بین مردم بیان کرد و اظهار داشت: با جانمایی و یا ایجاد سازه مورد نیاز توسط شهرداری ایستگاه‌های مطالعه دایر خواهد شد.  

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول