اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی:

ایران در زمینه گیاهان دارویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی گفت: کشورمان به خاطر تنوع گیاهی، حرف‌های زیادی را برای گفتن در این عرصه دارد.

ایران در زمینه گیاهان دارویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا جلیل‌وند ظهر امروز در همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی اظهار کرد: علوم طبیعی و فرآورده‌های طبیعی در حال توسعه بوده و خوشبختانه کشورمان از تنوع بالای گیاهان دارویی برخوردار است.

وی در عین حال ایجاد زیرساخت‌ها بین متخصصان صنایع مربوطه و پژوهشگران مربوط به این عرصه را مهم خواند و افزود: یکی از اهداف برپایی این همایش ایجاد همین زیرساخت برای توسعه این بخش است.

جلیل‌وند همچنین از برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی در سال آینده نیز خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این جشنواره توسط دانشگاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طی 15 ماه از راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی 15 طرح تحقیقات در دست اجرا است، افزود: البته تعدادی نیز به مرحله نهایی و اجرایی رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی خراسان‌شمالی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه این مرکز با جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی به منظور انجام تحقیقات گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی از تنوع بالای گیاهان دارویی برخوردار بوده و خوشبختانه بین این دو مرکز تعامل خوبی وجود دارد.

وی همچنین تجهیز مرکز تحقیقات فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی‌ خراسان‌شمالی به وسایل مورد نیاز را برشمرد و گفت: علاوه بر این طی مدت فعالیت این مرکز سه کتاب و 12 مقاله منتشر شده است.

جلیل‌وند برگزاری همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی را مهم‌ترین فعالیت این مرکز اعلام و اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری این همایش به اهمیت بهره‌وری از فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در کشور بینجامد.

به گزارش فارس، همایش ملی فرآورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی در سالن اجتماعات کمپ پتروشیمی خراسان در جریان است.

در این همایش اساتید بنامی چون؛ غلام‌رضا امین و محمدحسین صالحی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین امیرحسین جمشیدی رئیس اداره گیاهان دارویی و داود خالقی از اساتید دانشگاه به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول