اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان خبر داد

حضور 500 هنرمند در جشنواره گل و گیاه کرمان

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: آیین آغاز جشنواره گل و گیاه کرمان با حضور 500 هنرمند و میهمان داخلی و خارجی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برپا می‌شود.

حضور 500 هنرمند در جشنواره گل و گیاه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی در حاشیه برگزاری نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین جشن میلاد امام رضا (ع) همزمان با افتتاح جشنواره گل و گیاه کرمان در محل پارک مادر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره گل و گیاه کرمان از روز پنجشنبه ششم مهر ماه در بوستان مادر این شهر آغاز به کار می‌کند و آیین آغازین این جشنواره با حضور 500 هنرمند و میهمان داخلی و خارجی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برپا می‌شود.

سیف‌اللهی از برگزاری جشن‌های شبانه و نورافشانی در جشنواره گل و گیاه کرمان خبر داد.

وی استقبال تولیدکنندگان گل و گیاه کشور از جشنواره گل و گیاه کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: تولیدکنندگان بزرگی از مناطق گل‌خیز کشور از جمله محلات اصفهان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

سیف‌اللهی با اشاره به آمادگی پارک مادر کرمان برای میزبانی این جشنواره ابراز داشت: بخشی از گل‌ها و گیاهان در حال وارد شدن به بوستان مادر است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و ویژه‌برنامه‌های آتش‌نشانی، پارک ترافیک، نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری کرمان را از جمله بخش‌های جنبی جشنواره گل و گیاه کرمان ذکر کرد.

سیف‌اللهی از پخت بزرگ‌ترین کلمپه کرمان همزمان با برگزاری جشنواره گل و گیاه در این خطه خبر داد و گفت: کلمپه یکی از شیرینی‌های سنتی و خوشمزه کرمان است که با استفاده از آرد، خرما، روغن و ادویه تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گل و گیاه کرمان به مدت هفت روز در این شهر دایر است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز کرمان آیین‌های جشن‌های شبانه این جشنواره به صورت مستقیم پخش می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: جشنواره گل و گیاه کرمان موجب ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و سبب زیبایی شهر می‌شود و از آلودگی صوتی جلوگیری می‌کند.

سیف‌اللهی با بیان اینکه مردم کرمان در منطقه کویری زندگی می‌کنند، عنوان کرد: فرهنگ پرورش و نگهداری گل و گیاه باید در خانواده‌های کرمانی نهادینه شود و مردم بخشی از درآمد خانواده را به خرید گل‌ها و گیاهان اختصاص دهند و خانه‌های خود را با گل‌ها و گیاهان آراسته کنند.

وی اظهار داشت: جشنواره گل و گیاه کرمان متنوع و زیبا است و مردم انواع گل‌ها و گیاهان را در این جشنواره مشاهده کنند.

شهردار کرمان از ارائه آموزش‌های مختلف در مورد گل‌ها و گیاهان در جشنواره مذکور خبر داد و گفت: این جشنواره دارای بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است تا برای بازدیدکنندگان ایجاد تنوع شود.

سیف‌اللهی تصریح کرد: جشنواره گل و گیاه کرمان به یاد شهدای دفاع مقدس آغاز به کار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که مردم کرمان استقبال مناسبی از این برنامه داشته باشند.

وی بیان داشت: پارک مادر شهر کرمان 14 هکتار مساحت دارد که این فضا برای برگزاری جشنواره گل و گیاه در نظر گرفته شده است و 4 هزار و 500 متر مربع به غرفه‌های سرپوشیده اختصاص داده می‌شود.

سیف‌اللهی اظهار داشت: شهرداری کرمان امکانات مناسبی برای تولیدکنندگان گل و گیاه برای حضور در این جشنواره در نظر گرفته است و انواع گل‌ها و درختچه‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و گل‌آرایی با گل شاخه بریده در این جشنواره انجام می‌شود که دارای جلوه و زیبایی ویژه‌ای است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول