اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان پارک‌ها شهرداری مشهد:

دومین نمایشگاه گل‌های داوودی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: دومین جشنواره گل‌های داوودی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایتخت معنوی ایران از اول تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه گل‌های داوودی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد باوندی صبح امروز در نشست خبری دومین جشنواره گل‌های داوودی در مشهد اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سطح مشهد حفظ و توسعه فضای سبز شهری است که برای آن پنج فعالیت عمده پیش‌بینی شده است.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: این پنج فعالیت شامل حفظ فضای سبز موجود، توسعه فضای سبز پارک‌ها، تامین منابع آبی مورد نیاز برای این فضاهای سبز، ارتقای فضای سبز مردمی و آموزش است.

باوندی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای فضای سبز مردمی و جلب مشارکت‌ مردم برای فضاهای سبز در حاشیه منازل، مساجد و مدارس، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های فصلی را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گل‌های داوودی گفت: دومین جشنواره گل‌های داوودی با همکاری جهادکشاورزی با هدف ارتقای سطح فضای سبز شهروندان و آشنایی آنها با انواع گل‌های داوودی برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: سال گذشته 80 گونه گل داوودی در نمایشگاه گل‌های داوودی بود اما امسال 240 رقم گل داوودی در این نمایشگاه عرضه می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

باوندی یادآور شد: نمایشگاه در فضای هزار و 500 متر مربع عرضه مستقیم گل و گیاه دارد که با قیمت 10 تا 20 درصد مناسب تر از قیمت بیرون در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد.

وی در ارتباط با تخصیص اعتبار از سوی شهرداری اظهار کرد: سال گذشته 5 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها شهرداری به باغ گیاه شناسی اعتبار اختصاص داده شد که در مجموعه‌های مختلف باغ گیاه شناسی مانند سردرب باغ گیاه شناسی، باغ صخره‌ای و رینگ دور مجموعه باغ گیاه شناسی استفاده می‌شود.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به هدف اصلی باغ گیاه شناسی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی باغ گیاه شناسی معرفی گونه‌ها، گونه‌های سازگار و بومی و همچنین قابلیت بومی شدن در سطح شهر پایه‌گذاری شده است.

باوندی در ارتباط با توسعه فضای سبز شهر خاطرنشان کرد: 10.5 متر مربع سرانه فضای سبز ما است که هر شهروند در اختیار دارد و اولویت کوتاه مدت ما رسیدن به 10.5 مترمربع است.

وی در بیان مشکلات افزایش فضای سبز ادامه داد: مشکل عمده ما زمین و آب است که باید فراهم شود تا ارتقای فضای سبز را داشته باشیم و بتوانیم سالی 0.3 فضای سبز شهر مشهد توسعه دهیم.

قائم مقام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: دومین جشنواره گل‌های داوودی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی در پایتخت معنوی ایران از اول تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول