اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به جای تعریف پروژه‌های جدید، تلاش خود را در راستای اتمام پروژه‌های نیمه تمام پیش از پایان دولت داشته باشند.

تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: آغاز پروژه‌های جدید باید تنها به موارد ضروری که فوریت انجام آنها با مطالعات کارشناسی تایید شده، محدود شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار فواید خود، دولت آینده را در تصمیم‌گیری بهتر برای چگونگی صرف منابع ملی یاری می‌کند.

وی ادامه داد: باید از فرصت فراهم شده مبنی بر تفویض اختیار فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی به استانداران در راستای پرداخت معوقات پیمانکاران و تامین بودجه پروژه‌های نیمه‌تمام بهره جست.

استاندار خراسان‌رضوی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: از هرگونه اسراف و صرف هزینه‌های غیرضرور خودداری و در جهت بهره‌وری بیشتر منابع تلاش کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از میزان اختصاص اعتبارات استان طی شش ماه گذشته گفت: از مجموع 9 هزار و 260 میلیون ریال اعتبار استان 2هزار و 620 میلیون ریال جاری و بقیه تملک دارایی بوده است.

رضا جمشیدی ادامه داد: از این میزان تاکنون در بخش جاری 46.2 و در بخش عمرانی 37.6 درصد تخصیص یافته است.

وی افزود: بنابر ابلاغ مرکز، کمیسیون ماده 215 در خراسان‌رضوی همچون سایر استان‌ها تشکیل شده است که موظف به بررسی مطالعات پروژه‌ها و صدور مجوز اجرای آن در صورت داشتن توجیهات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی، فنی و پدافند غیر عامل است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: بر این اساس هر پروژه نیمه‌تمامی که فاقد این مطالعات باشد و یا حجم عملیات و میزان اعتبارش نسبت به موافقت‌نامه اولیه تغییر کرده باشد نیز مشمول این ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول