اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش «مولانا معلم معنا»

100 مقاله به دبیرخانه همایش « مولانا معلم معنا» ارسال شد

خبرگزاری فارس: دبیر همایش مولانا معلم معنا از ارسال بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

100 مقاله به دبیرخانه همایش « مولانا معلم معنا» ارسال شد

حمیدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همایش مولانا معلم معنا طی روزهای 26 و 27 مهر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی خمین برگزار می‌شود که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار بیش از 100 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد مقاله 50 مقاله برای چاپ انتخاب شده است و 10 مقاله نیز طی دو روز همایش به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

دبیر همایش مولانا معلم معنا با اشاره به حضور اساتید برجسته دانشگاه تهران در این همایش خاطر نشان ساخت: دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، پیروز عباسی‌اردکانی، ناصر مهدوی، ایرج شهبازی و عبدالله مظاهری از اساتید برجسته عرفان و فلسفه در این همایش به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

محمدی گفت: این همایش در سه محور دینی با موضوع خداشناسی مولانا، قرآن در مثنوی، انسان‌شناسی مولانا، مفهوم زندگی و مرگ از دیدگاه مولانا، هستی‌شناسی مولانا، اخلاق از دیدگاه مولانا، دعا و نیایش در مثنوی، نقش مولانا در پایه‌ریزی اندیشه عرفان اسلامی در بعد جهانی‌سازی، نقش مولوی در ترویج اندیشه اسلامی و ایرانی در جهان معاصر، نقش مولوی در فهم قرآن و حدیث از دیدگاه عرفانی در جهان معاصر، نقش مولوی در معرفی عرفان اسلامی به جهان معاصر برگزار می‌شود.

 وی در ادامه افزود: همچنین نقش مولوی در گفت‌وگو میان ادیان، ادبی با موضوع مثنوی و نظریه‌های ادبی، آثار مولانا در ابعاد ادبی عرفانی و کلامی، ویژگی‌ زبانی ادبی و داستان‌پردازی مولوی، شیوه‌های تعلیم مولوی (تمثیل سازی) و فرهنگی اجتماعی شامل تاثیر اندیشه مولوی در گسترش هویت ملی در جهان معاصر، عوامل استقبال از اندیشه‌ مولوی در جهان و به خصوص آمریکا، پیام مثنوی معنوی به انسان امروز، مقایسه تطبیقی دیدگاه مولوی به زبان با دیدگاه معاصران، مفهوم مهر و عشق در آثار مولانا، مفهوم غم و شادی، گریه و خنده و لذت و درد از دیدگاه مولانا، مراتب عقل و عشق از دیدگاه مولانا، تجلی موسیقی در کلام مولوی، جلوه‌های طبیعت در مثنوی، مولوی اصلاح‌گری اجتماعی، فقر و غنای عارفانه در اندیشه‌های مولوی، روان‌شناسی در آثار مولوی و مقایسه تطبیقی آرای عرفانی حضرت امام خمینی(ره) و آرای عرفانی حضرت مولانا برگزار می‌شود.

محمدی ادامه داد: در کنار این همایش نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه تهران ویژه خانواده دانشجویان و دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی به منظور برگزاری این همایش کمیته‌‌های علمی، اجرایی و دانشجویی تشکیل شده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول