اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

50 میلیارد تومان شهرداری‌ها تحقق یافت/20 درصد سهم جنوب استان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر چهارم رئیس جمهور به شهرداری‌های استان اردبیل خبر داد.

50 میلیارد تومان شهرداری‌ها تحقق یافت/20 درصد سهم جنوب استان اردبیل

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با تلاش مجمع نمایندگان استان این رقم تخصیص یافته و هفته آینده با دستور صریح معاون اول رئیس جمهور توزیع استانی و شهرستانی آن نیز انجام می‌شود.

وی سهم شهرستان‌های جنوب استان را از این رقم حدود 20 درصد اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس جمعیت ساکن در جنوب استان 20 درصد سهم 50 میلیارد تومانی بین چهار شهرداری این مناطق توزیع خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 80 درصد این اعتبار بلاعوض نیز به شهرداری‌های دیگر مناطق استان اردبیل توزیع خواهد شد تا شهرداری‌ها بتوانند در عمران شهری مشکلات و نارسایی‌های اعتباری خود را برطرف کنند.

جعفری بنه خلخال از تجهیز کارخانه آسفالت سرد خلخال در بخش شاهرود خبر داد و گفت: تجهیزات این کارخانه با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به زودی تامین می‌شود تا خط تولید آن راه‌اندازی شود که مجوز آن را از طریق وزارت راه و شهرسازی گرفته‌ایم تا کارها با سرعت و دقت انجام شود.

این مسئول از اخذ مجوز برای قرار گرفتن چهار سد شهرستان‌های خلخال و کوثر در ردیف بودجه سال آینده خبر داد و افزود: یکی از این سد‌ها سد زرج‌آباد است که با توجه به استعدادهای منطقه می‌تواند به سرعت تکمیل شده و بهره‌برداری از آن صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: این سد که عمر هشت ساله دارد در مرحله انتهایی فاز دوم مطالعه قرار دارد و تاکنون 4 میلیارد ریال برای مطالعات آن هزینه شده است.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد:‌ اجرای مرحله عملیاتی این سد به زودی آغاز می‌شود و از بودجه سال آینده نیز برای تکمیل آن ردیف اعتباری در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه سدهای هشتجین، اندبیل، زرج‌آباد و زاویه‌کرد در دو شهرستان شکل اجرایی به خود می‌گیرند، ادامه داد: این دو شهرستان در حوزه آبریز قزل‌اوزن قرار دارند که سالانه می‌توانند 500 میلیون متر‌مکعب از این حوزه بهره‌مند شوند که با احداث این سد علاوه بر مهار آب‌های سطحی تامین نیازمندی‌های شرب و صنعت نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به استعدادهایی که در شهرستان‌های خلخال و کوثر در بخش کشاورزی، باغی و صنایع تبدیلی وجود دارد جمع‌آوری آب‌های سطحی و تامین نیاز باغداران و کشاورزان نیز اهمیتی خاص دارد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول