اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تضمین خرید بلیط پرواز

آغاز فعالیت فرودگاه گچساران اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: سازمان هواپیمایی درخواست کرده تا خرید دو ماهه بلیط‌های پرواز گچساران به تهران تضمین شود تا بعد از این موضوع دستور راه‌اندازی و آغاز فعالیت فرودگاه اعلام شود.

آغاز فعالیت فرودگاه گچساران اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا پاکدل امروز در جلسه خرید چارتر بلیط هواپیمای فرودگاه نفت این شهرستان که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، پیمانکاران، صاحبان شرکت‌ها و افراد متمکن این شهرستان در محل سالن کنفرانس شرکت نفت برگزار شد، اظهار کرد: ابتدای کار تصور بر این بود که در صورت تعریض و تطویل باند فرودگاه، مشکلات و موانع اصلی پرواز برطرف می‌شود.

وی ابراز داشت: با نزدیک شدن به مراحل اجرایی و عملیاتی مشخص شد این روند آغاز آماده‌سازی فرودگاه برای انجام پرواز، نشست و برخاست هواپیما است.

راه‌‌اندازی فرودگاه گچساران با موانع بسیار زیادی روبه‌رو بود

پاکدل افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه گچساران مشکلات و موانع بسیاری وجود داشت که باید برطرف می‌شد.

وی تصریح کرد: در نهایت پیشرفت در فرودگاه نفت گچساران به نقطه‌ای رسید که طی درخواستی از سازمان هواپیمایی کشور خواستار انجام آزمایش از قابلیت و استانداردهای این فرودگاه شدیم.

پاکدل با بیان اینکه با رایزنی و تلاش مسئولان نفت در سال گذشته دو بار عملیات آزمایش در این فرودگاه صورت گرفت، بیان داشت: این عملیات به دلیل شناسایی نقاط کور فرودگاه و تعیین محل جدید دستگاه DVOR صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با یادآوری پرواز آزمایشی فوکر 100 در فرودگاه گچساران عنوان داشت: با انجام این پرواز آزمایشی مشکلات و موانع موجود توسط خلبان پرواز، شناسایی و اعلام شد.

پاکدل با اشاره به برطرف کردن برخی از موانع از جمله تپه و ارتفاع محله رادک گچساران عنوان داشت: همکاران ما در شرکت نفت با فعالیت و عملیات شبانه‌روزی موفق به کاهش ارتفاع این تپه شدند.

راه‌اندازی فرودگاه گچساران کمک بزرگی به استان‌های همجوار خواهد کرد

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به گچساران با توجه به روند پیشرفت فرودگاه از وی درخواست شد تا با هماهنگی سازمان‌های زیرمجموعه از جمله شرکت هواپیمایی کشوری و شرکت خدمات فرودگاهی کشور دستور انجام پرواز در این فرودگاه صادر شود.

پاکدل تصریح کرد: دستور تلفنی وزیر راه و شهرسازی، پیگیری‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سبب برگزاری جلسه‌ای به میزبانی سازمان هواپیمایی کشور شد.

وی ادامه داد: مشاور معاونت وزیر نفت در امور هوانوردی از طرف شرکت نفت گچساران، همکاران شرکت هواپیمایی نفت، مشاور راه‌اندازی فرودگاه، همچنین نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر پرواز هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه گچساران عملیاتی شود، این فرودگاه به طور عملی به فرودگاه اصلی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل خواهد شد زیرا در مرکز استان قابلیت نشست و برخاست این نوع هواپیما وجود ندارد و از هواپیمای ملخی استفاده می‌شود.

پاکدل راه‌اندازی فرودگاه این شهرستان را با وجود برطرف کردن نیازهای پروازی تمام استان، کمک بزرگی به شهرهای همجوار از جمله بهبهان، سردشت، گناوه، دیلم و نورآباد دانست و بیان داشت: آنچه امروز سبب تشکیل این جلسه شد، درخواست سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر تضمین خرید دو ماهه بلیط‌های پرواز بوده تا بعد از این موضوع دستور راه‌اندازی و آغاز فعالیت فرودگاه اعلام شود.

نگهداری فرودگاه و پرداخت حقوق پرسنل فرودگاه توسط شرکت نفت گچساران

وی گفت: در راستای راه‌اندازی فرودگاه گچساران، همکاری و تعامل همه مسئولان استانی در زمینه خرید بلیط لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه دارای هزینه‌‌هایی بوده که از دید بعضی افراد پنهان است، تصریح کرد: به عنوان مثال حقوق پرسنل و کادر نگهداری و تعمیر فرودگاه توسط شرکت نفت گچساران پرداخت می‌شود و قرارداد حفاظت با سپاه، قراردادی مشاوره‌ای با شرکتی در مرکز کشور که همه فرودگاه‌های کشور ملزم به داشتن این قرارداد هستند و در نتیجه تمام هزینه‌های جاری و عملیاتی این فرودگاه توسط شرکت نفت گچساران پرداخت می‌شود.

30 نیروی زبده ایمنی نفت گچساران به فرودگاه گچساران انتقال داده شد

پاکدل تأکید کرد: در بحث ایمنی فرودگاه نیز 30 نیروی زبده اداره ایمنی شرکت نفت گچساران، آموزش ویژه این کار را گذرانده‌اند که با این کار بخشی از اداره ایمنی شرکت نفت به فرودگاه گچسارارن انتقال داده شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران پرداخت هزینه‌های جاری و عملیاتی فرودگاه را افتخاری بزرگ برای این شرکت دانست و عنوان داشت: برای رونق گچساران در همه زمینه‌ها باید بسترهای لازم از جمله فرودگاه که عاملی مهم در توسعه و پیشرفت یک شهرستان است، مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

پاکدل ادامه داد: راه‌اندازی فرودگاه سبب رشد سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی می‌شود زیرا برترین چهره‌ها در زمینه‌های مختلف با راه‌اندازی فرودگاه به راحتی و آرامش خاطر به گچساران سفر می‌کنند.

وی تأکید کرد: خرید و تقبل کردن امروز صندلی‌های هواپیما، شرکت در کاری خیر و گامی مهم در راستای پیشرفت و آبادانی فردای گچساران است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول