علی رستمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر عملیات بازسازی این باند با 23.5 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی افزود: عمده مشکل در روند بازسازی باند فرودگاه بینالمللی تبریز رساندن تجهیزات و امکانات لازم از سایر استانها از جمله تهران به تبریز است.
رستمی با اشاره به اینکه طی مسیر بین تهران و تبریز برای انتقال تجهیزات به دلیل مسائلی نظیر عدم توانایی در استفاده از راههای دسترسی موجود به کندی انجام میشود، افزود: گاهاً برای طی مسیر مجبور به احداث راهها و مسیرهای فرعی میشویم.
رستمی از دستگاه «فینیشر» به عنوان مثال یاد کرد و گفت: برای انتقال این دستگاه بتنکنی مجبور به مونتاژ کردن این دستگاه و ارسال آن به وسیله چهار دستگاه تریلر شدهایم.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل سنگین بودن تجهیزات این دستگاه عبور از پل دختر برای وسایل حملکننده این دستگاه ممکن نشد و راه و ترابری در حال جادهزنی برای عبور از جاده فرعی تریلرها شده است.
رستمی در خصوص اجرای پروژه بازسازی باند اصلی فرودگاه بینالمللی تبریز گفت: این پروژه از دهم مرداد سالجاری آغاز شده و در این مدت طبق برنامهریزیهای انجام شده، از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است.
وی افزود: باند اصلی فرودگاه 105 سانتیمتر لایهبرداری شده و پس از اجرا به صورت تمام بتن خواهد شد و به این ترتیب فرودگاه بینالمللی تبریز نخستین فرودگاه کشور است که باند آن تمام بتن خواهد بود.
رستمی در مورد اعتبار این پروژه نیز گفت: با احتساب سیستم روشنایی باند، پروژه به 230 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد که قسمتی از آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: در صورت عدم وجود مشکل بزرگ از نظر آب و هوایی، امیدواریم طبق برنامه زمانبندی شده در هفتههای منتهی به عید نوروز این پروژه مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
انتهای پیام/ع20/ف4004