اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم:

نخستین سد حوضچه‌ای جهان مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم از بازسازی و مرمت سد تاریخی کبار به عنوان نخستین سد حوضچه‌ای جهان خبر داد.

نخستین سد حوضچه‌ای جهان مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدحسن رضوی در مراسم نکوداشت سومین سالگرد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به قم اظهار داشت: در زمینه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم، شرکت آب منطقه‌ای قم پنج پروژه بزرگ در دست اجرا داشته است.

رضوی اضافه کرد: مهمترین پروژه‌ای که شرکت آب منطقه‌ای استان قم در دست اقدام داشت، تامین اضطراری آب شرب قم بود.اگر ما این طرح را اجرایی نمی‌کردیم و آب به قم انتقال داده نمی‌شد، ما الان در قم آب را جیره‌بندی کرده بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در ارتباط با اعتباراتی که به شرکت آب منطقه‌ای استان قم تخصیص داده شده بود بیان کرد: برای اجرای پروژه‌هایی که در دست شرکت آب منطقه‌ای بود، در سال 89 و 90 در مجموع 110 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: تکمیل آب‌رسانی به شهرک‌های صنعتی منطقه نیزار یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که در زمینه مصوبات سفر مقام معظم رهبری انجام شده است.

رضوی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این شرکت انتقال آب از سدهای منطقه‌های اطراف به قم بود، قبلا قرار بود این انتقال به صورت کانال انجام شود، اما بعدا با مخالفت هیئت نظارت دولت مقرر شد این طرح به وسیله لوله انجام گیرد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که ظرف دو تا سه ماه آینده مطالعات این طرح انجام و با تخصیص اعتبار فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم تصریح کرد: در جلسه‌ای که ما با دفتر مقام معظم رهبری داشتیم مقرر شد اگر در سال جاری این طرح را آغاز کنیم، 50 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز را پرداخت کنند که با 4 میلیارد تومان اعتبار موجود، پروژه با 54 میلیارد تومان آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مهمی که شرکت آب منطقه‌ای استان قم در دست اقدام دارد، بازسازی و مرمت سد تاریخی کبار به عنوان نخستین سد حوضچه‌ای جهان است.

رضوی با بیان این مطلب که سد تاریخی کبار بیش از 700 سال قدمت دارد عنوان کرد: مرمت این سد هم‌اکنون در حال انجام است و بیش از 80 هزار متر مکعب رسوب‌برداری شده و پیش‌بینی ما این است که این طرح در بهار 92 به پایان برسد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول