اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

اجرای شبکه زهکشی زیرزمینی در هزار هکتار از اراضی آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از اجرای شبکه زهکشی زیرزمینی در هزار هکتار از اراضی آبپخش خبر داد.

اجرای شبکه زهکشی زیرزمینی در هزار هکتار از اراضی آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش محمداسماعیل شفیعی پیش از ظهر امروز در نشست مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از نقاط مستعد استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان برداشته‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: در زمینه تولید خرما آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر و شهرستان دشتستان محسوب می‌شود و این خطه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار اصله نخل را در خود جای داده و نیمی از تولیدات خرمای شهرستان را به خود اختصاص داده است.

شفیعی بیان داشت: توسعه کانال‌های آب‌رسانی به نخیلات، شبکه‌های زهکشی، امور مشاوره‌ای، خدمات ترویجی، خدمات مشاوره‌ای، توسعه امکانات و ... از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان منطقه است و در سال‌های اخیر در این زمینه پیگیری‌های گسترده‌ای توسط جهاد کشاورزی آبپخش انجام شده است.

وی با اشاره به احداث شبکه زهکشی زیرزمینی در نخیلات منطقه بنار آزادگان آبپخش اضافه کرد: اجرای این طرح یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان و باغداران این منطقه بوده و احداث شبکه زهکشی زیرزمینی در بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی آن منطقه از خدمات ارائه شده به کشاورزان آبپخش است.

این مسئول یادآور شد: در قالب اجرای طرح احداث زهکشی زیرزمینی در منطقه بنار آزادگان 20 کیلومتر از زهکشی‌های این منطقه نیز لایروبی شدند و این مهم در افزایش راندمان و سرعت انتقال آب و جلوگیری از هدررفت آب مورد نیاز کشاورزان تاثیر شایانی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از پیشنهاد طرح احداث 11 کیلومتر کانال آبرسانی درجه 3 به‌منظور آبرسانی به اراضی دشتی اسماعیل خانی خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح، پروژه احداث 11 کیلومتر کانال آبرسانی درجه 3 به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

تصویب 8 طرح عمرانی با اعتبار 20 میلیارد ریال برای توسعه آبپخش

بخشدار آبپخش نیز در این نشست بیان داشت: دولت اهتمام خاصی به توسعه و آبادانی میهن اسلامی دارد و این مهم در تمامی عملکردها و فعالیت‌های دولت متبلور است.

احمد خرم‌روز عنوان کرد: توجه به عمران و آبادانی مملکت اسلامی از شاخصه‌های بارز دولت کریمه بوده و فعالیت‌های عمرانی انجام شده در طول 8 سال گذشته بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال مالی آینده شاهد تکمیل 18 پروژه عمرانی در سطح بخش آبپخش خواهیم بود.

خرم‌روز گفت: بر اساس برآوردها و کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال لازم است.

وی از تصویب 8 طرح جدید عمرانی برای توسعه بخش آبپخش خبر داد و افزود: این 8 طرح عمرانی با اعتبار 20 میلیارد ریال در شهرستان تصویب شده و در صورت تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

خرم روز تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های اساسی و مهمی است که مورد توجه مسئولان بوده و اقدامات ارزنده‌ای در این راستا صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول