اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه اردبیل انجام شد

تجلیل از مربیان قرآن‌آموز برتر اردبیل

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آیین تجلیل از مربیان و قرآن‌آموزان برتر مؤسسه فرهنگی عترت و قرآن نورالمبین اردبیل برگزار شد.

تجلیل از مربیان قرآن‌آموز برتر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مسجد محمدیه اردبیل برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:‌ قرآن کامل‌ترین کتابی است که برای راهنمایی بشر فرو فرستاده شده و نقش اصلاح‌گرایانه این کتاب در طول تاریخ ممتاز و بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی منزلت و شأن کلام الهی را در مطالعه و تدبر آن اعلام کرد و افزود: رجوع به قرآن نقش اصلاح‌گرایانه به دنبال دارد که همه وظیفه داریم در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه برای سلامت بیش از پیش نظام اجتماعی تلاش و کوشش کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه فرهنگ قرآن در لایه‌های مختلف جامعه و گروه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی و حتی فردی ساری و جاری شود، ضرورت دارد فرهنگ بارور قرآن نهادینه شود.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید آموزش قرآن برای فرزندانشان را از همان سنین کودکی خطیر و مهم بدانند و به گونه‌ای اهداف و برنامه‌های خود را پیش‌بینی کنند تا بیش از هر زمان دیگر فرهنگ اصیل قرآن و معارف آن در جامعه نفوذ پیدا کند.

امام جمعه اردبیل پیام‌های قرآنی را نافذ و دارای اعتبار بین‌المللی و جهانی دانست و اضافه کرد: بشریت امروز تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت است و در این مسیر، قرآن و عترت گمشده بشریت در عصر معاصر می‌باشد.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان توجه به آموزش قرآن کریم در سنین پایین‌تر را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در کنار مدارس قرآنی، مهدها و کانون‌های تربیتی ما در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آموزش و همخوانی قرآن را در گروه‌های سنی مختلف مد نظر قرار دادیم.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری از برگزاری سی و پنجمین مسابقات قرآن کریم به صورت شهرستانی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان، تواشیح و همخوانی خبر داد و بیان کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال از فردا آغاز می‌شود و در جمعه‌های متوالی ادامه می‌یابد.

وی گفت: صبح فردا مسابقات اذان، 12 آبان ماه مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل خواهران، 17 آبان ماه مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن و 19 این ماه نیز مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم از قرآن به عنوان نور هدایت و تکامل بشری یاد کرد و اظهار داشت: اردبیل از یکشنبه هفته آینده میزبان دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال به مدت پنج روز می‌باشد.

منصور شرفی تصریح کرد: آموزش قرآن در کانون‌های فرهنگی، هنری و مکان‌های فرهنگی و ارزشی ادامه دارد و این آموزش‌ها در گروه‌های سنی مختلف در حال انجام است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول