اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

تبعیت از قرآن و اهل بیت رمز رستگاری مسلمانان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: رمز رستگاری و سربلندی مسلمانان تبعیت از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.

تبعیت از قرآن و اهل بیت رمز رستگاری مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدحسین احمدیان ظهر امروز در همایش غدیر در سالن اجتماعات بیمارستان هاجر شهرکرد، اظهار داشت: غدیر و مسائل بعد از آن در تاریخ اسلام و به ویژه برای شیعیان از اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بنا بر امر الهی، در سال دهم هجرت تصمیم به زیارت خانه خدا و بجا آوردن حج گرفت و در همین سفر حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود برگزید و آن را به اطلاع مردم رساند.

احمدیان با بیان اینکه غدیر و فرهنگ مهدوی به هم متصل و جداناپذیر است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم از وحدانیت خدا، رسالت خود، جانشینی حضرت علی(ع) و ظهور حضرت مهدی(ع) سخن گفتند و این نشان می‎دهد که شیعه باید با طی کردن روند تاریخی خود منجر به ظهور امام زمان(ع) شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت تقویت فرهنگ امامت و ولایت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ امامت و ولایت و نهادینه کردن آن می‌تواند ما را از بسیاری از آسیب‌ها مصون بدارد.

احمدیان تصریح کرد: بر همین اساس با الگوگیری از ائمه اطهار(ع) باید برای حفظ مقام ولایت در جامعه اسلامی از آبرو، جان و مال خود مایه گذاشت و با صدای بلند از آن حمایت کرد.

وی با بیان اینکه منشأ حرکت شیعه از واقعه غدیر است، خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) در هم عجین شده‌ و جداناپذیرند و رمز رستگاری و سربلندی مسلمانان هم تبعیت از این دو عنصر الهی است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول