اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه:

1250 قرآن‌آموز در دوره‌های تابستانی قرآن شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از حضور 1250 قرآن‌آموز در دوره‌های آموزشی قرآن و حدیث تابستان در قم خبر داد.

1250 قرآن‌آموز در دوره‌های تابستانی قرآن شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضوی در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی قرآن و حدیث عنوان کرد: نزدیک به هزار و 250 قرآن‌آموز در سنین مختلف در کانون‌های قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه در تابستان امسال شرکت کردند.

وی در ادامه در ارتباط با اینکه هر کانون چه تعداد از قرآن‌پژوهان را در خود جای داده بود گفت: کانون قرآن و عترت پردیسان بیشترین سهم دانش آموخته قرآنی را با 570 نفر به خود اختصاص داده بود.

مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: کانون قرآن و عترت پردیسان در سه مسجد به فعالیت پرداخت و در این زمینه نکته قابل توجه، روش انجام کار کانون‌ها و نحوه آموزش آنها بود.

وی با اشاره به کمبود امکانات در برخی از مناطق بیان کرد: در برخی از مساجد از جمله مسجد حضرت زینب سلام الله علیها،‌ به دلیل عدم ساخت کامل مسجد و نبود امکانات برای برگزاری دوره، این دوره‌ها در زیر خیمه برگزار شد.

رضوی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از کانون‌هایی که در تابستان اقدام به آموزش مبانی قرآنی به جوانان و ترویج آن در بین مردم کرده بود، کانون قرآنی مهدیه بود.

مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: کانون قرآنی مهدیه به صورت کامل تمام مباحث مورد بحث ما را به 320 نفر از علاقه‌مندان به یادگیری معارف قرآن کریم که در این برنامه شرکت کرده بودند، ‌آموزش داد.

وی گفت: 120 نفر از افرادی که در این دوره‌های کانون قرآن و عترت مهدیه شرکت کرده بودند، از آقایان و 200 نفر آنها نیز از خانم‌های مشتاق به علوم قرآنی بودند.

وی به دوره‌های تخصصی علوم قرآنی ویژه طلاب خواهر و برادر در مدارس علمیه فیضیه و معصومیه اشاره کرد و بیان داشت: مدرسه علمیه فیضیه و مدرسه علمیه معصومیه دو مدرسه دیگری هستند که به عنوان کانون‌های قرآن و عترت در تابستان به فعالیت‌های آموزشی در زمینه آموزش معارف قرآن به طلاب ‌پرداختند.

رضوی در ادامه افزود: در مدرسه فیضیه 170 نفر از علاقه‌مندان به یادگیری علوم قرآنی پس از ثبت‌نام به صورت منظم در دوره‌های تخصصی قرآن آموزشی که ویژه طلاب برگزار شده بود، شرکت کردند.

مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه دوره خواهران را نیز دوره‌ای تخصصی و با تدریس علوم قرآنی معرفی کرد و گفت: همچنین در مدرسه معصومیه قم، 70 نفر از طلاب خواهر با شرکت در دوره‌های آموزشی کانون قرآن و عترت این مدرسه،‌ به صورت تخصصی با برخی از مسائل قرآنی که تا به الان مورد تدریس قرار نگرفته بود، آشنا شدند.

وی در ادامه در ارتباط با محتوای آموزشی این دوره‌ها اظهار کرد: در این دوره‌ها، مسائل مختلف قرآنی بسته به نیاز و ظرفیت کلاس‌ها،‌ از سوی اساتید برتر قرآنی استان مورد تدریس قرار می‌گرفت.

رضوی محتوای دوره را متنوع و جذاب بیان کرد و گفت: برای مثال در کانون قرآن و عترت پردیسان با توجه به حجم بالای متقاضیان، بیشترین فعالیت قرآنی انجام شد.

وی افزود: در این دوره‌ها‌ مسائلی از جمله، حفظ، روخوانی، معارفی قرآنی، ‌مسابقات جذاب قرآنی و اردوهای تفریحی و زیارتی برگزار ‌شد.

مسئول امور مساجد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه بیان کرد: در مدرسه فیضیه کانون قرآن و عترت این مدرسه در طول تابستان اقدام به آموزش دوره‌های تخصصی مطالعه قرآن،‌ مطالعه نهج‌البلاغه، ‌مطالعه صحیفه سجادیه و حفظ قرآن کریم کرد.

وی طرح بیان حدیث را یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه خواهران عنوان کرد و گفت: در مدرسه معصومیه روزانه برنامه‌ای بعد از نماز ظهر با عنوان طرح احادیث برگزار شد که‌ در این دوره بالغ بر 200 نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول