اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان:

80 درصد عوامل بروز نابینایی قابل پیشگیری است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: بیش از 80 درصد عوامل بروز نابینایی قابل پیشگیری است.

80 درصد عوامل بروز نابینایی قابل پیشگیری است

رحیم تکاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت روز عصای سفید را روزی نمادین برای افزایش توجه جامعه به نابینایان و مشکلات آنها دانست و اظهار کرد: نابینایی از جمله معلولیت‌های سخت است.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با بیان اینکه بسیاری از اطلاعات انسان از طریق بینایی به دست می‌آید، گفت: اگر این سیستم مهم بدن مختل شود کار برقراری ارتباط انسان با محیط بیرون تا حد زیادی سخت می‌شود.

وی طیف نابینایان را مطلق و کم‌بینایی خفیف دانست و افزود: بیش از 80 درصد عوامل بروز نابینایی قابل پیشگیری است.

به گفته تکاملی با رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها می‌توان از افزایش تعداد نابینایان و کم‌بینایان تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به قدرت برتر دیگر حس‌های نابینایان نسبت به افراد عادی بیان کرد: نابینایان با تلاش و پشتکار فراوان توانستند مشکلات را پشت سر بگذارند و ما نیز باید نگرش جامعه را نسبت به این نوع معلولیت و افراد بهبود ببخشیم و به جامعه بفهمانیم که آنها توانمند هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از بین نابینایان چهره‌های بسیار خوبی در گیلان وجود دارند، خاطرنشان کرد: نابینایان و کم‌بینایان استان در عرصه‌های ورزشی نیز به افتخارات بسیاری رسیده‌اند.

وی بسیاری از نابینایان گیلان را مشغول به تحصیل و دانشجو دانست و یادآور شد: از طریق موسسه‌های فرهنگی به دانشجویان نابینا کمک می‌کنیم.

تکاملی تمام موسسه‌های خدمت‌رسان ویژه نابینایان در گیلان را غیردولتی دانست و بیان کرد: سه موسسه غیردولتی در شهر رشت وجود دارد.

وی حوزه فعالیت این موسسه‌های غیردولتی را در تمام استان دانست و بیان کرد: بهزیستی برای مسایل درمانی وسایلی مانند ذره‌بین، رادیو ضبط و وسایل آموزشی برای یادگیری خط بریل و ... را در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول