اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار ارومیه:

عصای سفید پلی برای ‌الحاق نابینا به جامعه است

خبرگزاری فارس: مشاور فرماندار ارومیه گفت: عصای سفید پلی برای ‌الحاق فرد نابینا به جامعه، احقاق حقوق شهروندی وی و نیز درخواست کمک برای راهنمایی به وی است.

عصای سفید پلی برای ‌الحاق نابینا به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عسگر گلمرزی در مراسم گرامیداشت عصای سفید که پیش از ظهر امروز در میهمان‌سرای ارتش برگزار شد با بیان اینکه بینایی عامل موفقیت شغلی نیست و نابینایی نیز تنها عامل عدم موفقیت نیست، اظهار داشت: عصای سفید پلی برای ‌الحاق فرد نابینا به جامعه به منظور احقاق حقوق شهروندی است و عصای سفید نشانگر قدرت و بیانگر در‌خواست کمک به وی جهت راهنمایی و تاکیدی بر حقوق نابینایان است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی نابینایان افزود: در این روز سازمان‌ها و نهادهای دولتی وظیفه دارند در زمینه خدمات خود برای نابینایان اطلاع‌رسانی کنند و یکی از این خدمات که از سوی سازمان بهزیستی نیز پیگیری می‌شود، توانمندسازی است.

گلمرزی با بیان اینکه نابینایان هم عضو جامعه هستند و باید مانند سایر آحاد جامعه از حقوقشان برخوردار شوند، تصریح کرد: حقوق نابینایان چندان دیده نشده است و در حالی است که شرایط فیزیکی آن‌ها به گونه‌ای است که مظلوم واقع می‌شوند.

مشاور فرماندار ارومیه در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال نابینایان، گفت: این افراد با بی‌مهری ارگان‌های دولتی در استخدام‌ها مواجه می‌شوند و علیرغم اینکه توانمند هستند، بیکار باقی می‌مانند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز روزی است که باور داشته باشیم روشندلان عزیز بخش بزرگ، زنده و پویای جامعه هستند، گفت: باید با این عزیزان همنشین بود تا به هوش سرشارشان پی برد.

گلمرزی در ادامه با بیان اینکه بیشتر روشندلان استان، در تمام زمینه‌ها تحصیلکرده هستند، ابراز داشت: آن‌ها الگویی برای افرادی که چشم ظاهر داریم هستند و در عرصه‌های مختلف اعم از ورزش، هنر، تحصیل از افراد سالم کمتر نیستند.

مشاور فرماندار ارومیه گفت: ما باید نابینایان را باور داشته باشیم، چون با کمترین امکانات و توجه از طرف آن‌هایی که در قبال این عزیزان مسئولیت دارند، توانسته‌اند مقام‌های بالای تحصیل و ورزشی و ... را کسب کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول