اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

450 نابینا مستمری ماهانه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 450 نفر نابینا در استان اردبیل خدمات مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می‌کنند.

450 نابینا مستمری ماهانه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در سالن اجتماعات بهزیستی اردبیل اظهار داشت: در سطح استان یک‌هزار و 200 نفر معلول دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند که بهزیستی در طول سال به آنها خدمات مستمر و موردی ارایه می‌کند.

وی با اعلام اینکه این دستگاه خدماتی سعی می‌کند جلوی تولد فرزندان نابینا و دارای اختلالات بینایی را بگیرد، تصریح کرد: به همین خاطر غربالگری بینایی در دستور کار قرار گرفته و کودکان از سنین پایین‌تر به صورت جدی مورد معاینه و بررسی سلامت بینایی قرار می‌گیرند.

احمدیان خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم با پیشگیری از تولد فرزندان دچار اختلالات بینایی حرکتی را در مسیر بهبود وضعیت رفت و آمد و تناسبات شهری و اجتماعی داشته باشیم به طوریکه مناسب‌سازی معابر از اولویت‌های جدی است.

این مسئول همچنین از اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی معابر شهری اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما یک حرکت مستمر را در این زمینه با همکاری شهرداری و شورای شهر اردبیل آغاز کردیم تا فضای شهری را برای تردد آسان و راحت معلولان به ویژه نابینایان و دارندگان عصای سفید فراهم آوریم.

وی بیان کرد: در همین ارتباط مسیر چهارراه امام تا میدان شریعتی با همکاری شهرداری مناسب‌سازی شده و ادامه این روند را نیز شاهد می‌باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه از مناسب‌سازی منازل معلولان زیر پوشش بهزیستی و تلاش‌های انجام شده به صورت دوره‌ای در بهبود وضعیت معیشتی معلولان و نابینایان خبر داد و یادآور شد: ما برای این قشر علاوه بر ارایه خدمات مختلف حمایتی سعی داریم در قالب سهمیه سه درصد معلولان اشتغال مولد را نیز فراهم آوریم.

احمدیان ادامه داد: اقدامات لازم برای ایجاد فرصت‌های اشتغال به معلولان و نابینایان صورت گرفته تا آنها بتوانند با استقلال درآمدی و همچنین تأمین نیازمندی خود بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

وی به تلاش برای تحقق سهمیه سه درصد اشتغال معلولان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته هم اکنون 42 نفر از معلولان در دستگاه‌های مختلف جذب شدند که ادامه این روند را در طول سال شاهد می‌باشیم.

احمدیان همچنین از اختصاص 17 میلیارد تومان در یک سال گذشته از محل اعتبارات ملی استانی برای خدمات‌رسانی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی خبر داد.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و هفته نابینایان به تدارک برنامه‌های مختلف در طول این هفته اشاره کرد و افزود: در این هفته برنامه‌های خوبی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد تدارک دیده شده است که با توجه به عناوین روزهای این هفته با نام نابینایان و توانمندی، نابینایان و فناوری، نابینایان و سازمان‌های مردم نهاد، نابینایان و منابع مطالعاتی، نابینایان و خانواده و نابینایان و هنر اجرایی و عملیاتی می‌شود.

این مسئول در پایان حق مسلم تمام نابینایان را برخورداری از امکانات و تسهیلات ویژه در زندگی اجتماعی و خانوادگی اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش ورزشی نیز نابینایان استان بسیار موفق عمل کرده و درخشش ملی و حتی جهانی داشتند.

همچنین در گرامیداشت روز جهانی عصای سفید از روشندلان موفق عرصه‌های علمی، اجتماعی، ورزشی و قرآنی تجلیل شده و نابینایان در این حوزه‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظیر مراسم برگزار شده در اردبیل به مناسبت روز جهانی عصای سفید در پارس‌آباد و عنبران نیز برگزار شد و از نابینایان موفق و کوشا در حوزه‌های مختلف تجلیل شایسته به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول