اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان نظارت بیشتری بر عرضه کالا داشته باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: گرانی‌هایی که اخیراً در کشور به وجود آمده بخشی مربوط به تحریم‌ها و قسمتی دیگر نیز به عدم نظارت صحیح باز می‌گردد بنابراین مسئولان نظارت بیشتری بر تولید و عرضه کالا داشته باشند.

مسئولان نظارت بیشتری بر عرضه کالا داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای موسسه تحقیقات دفاعی کشور اظهار کرد: در صدر اسلام افرادی در مکتب پیامبر(ص) تربیت یافتند که دارای تخصص در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بودند.

وی افزود: همین افراد بعدها سبب پیشرفت اسلام در سراسر جهان شده و آیین الهی را در بسیاری از کشورها گسترش دادند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دین اسلام در شرایطی ظهور پیدا کرد که دو ابرقدرت بزرگ ایران و روم بر دنیای آن روز حکومت می‌کردند و دو آیین مسیحیت و یهود نیز وجود داشتند اما اسلام بر همه این قدرت‌ها تأثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های اروپا به دلیل آشنایی مغرب زمین با تمدن اسلام بوده است، گفت: با وجود اینکه آن‌ها مدیون اسلام هستند اما نمک را خورده و نمکدان را شکسته‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: دشمنان اسلام از شکوفایی این آیین الهی در هراس هستند بنابراین وظیفه مسلمانان به ویژه مردم ایران معرفی صحیح عظمت اسلام به مردم سراسر جهان است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها از اسلام سرچشمه می‌گیرد،‌ خاطرنشان کرد: توجه دین اسلام به همه جنبه‌های مادی و معنوی دلیل این مسئله است.

وی گفت: باید از خودمان بپرسیم که چرا مسلمانان با وجود تعالیم نورانی اسلام در طول تاریخ دچار انحطاط و عقب‌ماندگی شدند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: مردم مغرب زمین همواره روحیه‌ای قلدرمآبانه داشته و نشانه این امر نیز عدم پذیرش اسلام توسط آنان است.

این مرجع تقلید با اشاره به غزوات موته و تبوک بیان داشت: این‌ها نمونه‌هایی از رویارویی لشکر اسلام با لشکر روم بوده که دنیای غرب را در آن زمان تشکیل می‌داد.

وی افزود: مردم مغرب زمین در طول دوره رنسانس به پیشرفت‌های مادی دست یافتند و به همین دلیل مسلمانان را به حاشیه رانده و به تصرف سرزمین‌های آن‌ها پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه گستاخی دشمنان اسلام تا آنجا رسیده بود که در زمان آیت‌الله بروجردی پیشنهاد تغییر خط فارسی به لاتین و تغییر تعطیلی جمعه به یکشنبه را نیز داده بودند عنوان داشت: آن‌ها قصد داشتند از این طریق رابطه میان جوانان مسلمان با قرآن و کتاب‌های دینی را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه قم امام خمینی(ره) را قهرمان میدان علم و عمل و بیان و فریادگری باصلابت دانست و افزود: ایشان توانستند به یاری خداوند و پشتیبانی ملت ایران نهضت اسلامی را به پیروزی رسانده و ریشه ظلم و ستم را خشک کنند.

وی به تلاش غرب و کشورهای استکباری برای مصادره بیداری اسلامی اشاره و ابراز کرد: دشمنان با همه توان به مبارزه با اسلام و مسلمانان برخاسته و قصد دارند با ایجاد انحراف در انقلاب‌های منطقه به اهداف خود دست یابند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: علیرغم تمام تلاش‌هایی که غرب علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهد آن‌ها هیچ گاه موفق نخواهند شد زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری غرب کوچک‌تر از آن است که بتواند مشکلی برای ایران به وجود آورد.

این مرجع تقلید ادامه داد: حضور مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب و نظام اهمیت فراوانی دارد و مسئولان نیز باید تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری به کار گیرند.

وی گفت: گرانی‌هایی که اخیراً در کشور به وجود آمده بخشی مربوط به تحریم‌ها و قسمتی دیگر نیز به عدم نظارت صحیح باز می‌گردد بنابراین مسئولان باید در راستای حمایت از مردم به نظارت بیشتر بر تولید و عرضه کالا بپردازند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول