اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 68 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 68 میلیون و 700 هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد.

بیش از 68 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: صادرات کالا از این استان به خارج از کشور هفت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، گفت: لوازم خانگی، کولر آبی، دستگاه خشک‌کننده هوا، بادام، سیمان، کاشی، سرامیک، ماشین لباسشویی، دستگاه آب سردکن، ماهی، پرندگان زینتی، روغن خوراکی، موکت، آب معدنی و مخزن گاز از جمله این کالاها محسوب می‎شود.

کرمی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی این استان به کشورهای عراق، افغانستان، هند، امارات، پاکستان و برخی از کشورهای آفریقایی صادر می‌‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از صدور 87 کارت بازرگانی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: صدور این تعداد کارت بازرگانی بستر فعالیت تجار و بازرگانان این استان را برای صادرات بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به رتبه 22 کشوری استان چهارمحال و بختیاری در صادرات کالا، گفت: این استان سال گذشته با صادرات 139 میلیون دلار کالا موفق شد رتبه کشوری خود را ارتقا بخشد.

کرمی تعداد صادرکنندگان این استان را 36 نفر برشمرد و افزود: بر اساس آمار موجود تعداد صادرکنندگان این استان در سال 84 تنها 11 نفر بوده است، این در حالی است که در حال حاضر 36 بازرگان در این استان به عنوان صادرکننده مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات 150 میلیون تومانی به واحدهای صنعتی کوچک خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود 9 درصد در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی کوچک قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول